۰ نفر

معاون صنایع حمل و نقل؛

نقدینگی خودروسازان در حال کاهش است / خودروهای وارداتی ارزان، بی کیفیت نیستند

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 647545
نقدینگی خودروسازان در حال کاهش است / خودروهای وارداتی ارزان، بی کیفیت نیستند

در نشست خبری امروز وزارت صمت، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل این وزاتخانه بیان کرد که نقدینگی خودروسازان در حال کاهش است. او این موضوع را ناشی از روند قیمت گذاری غلط دانست که باید اصلاح شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل در نشست امروز وزارت صمت با اشاره به لزوم ساماندهی صنعت خودرو و ورود مستقیم خودروی تولیدی به چرخه فروش بیان کرد که در سال گذشته تا همین زمان بیش از ۱۹۰ هزار خودروی تولیدی عرضه نشده بود و این امر باعث محبوس شدن سرمایه و ثروت خودروسازان می‌شد.

وی گفت: این عبور مستقیم همچنان می‌تواند به بهبود کیفیت نیز بینجامد. نقدینگی خودروسازان به دلیل روند قیمت گذاری غلط که باید اصلاح شود در حال کاهش است.

 منطقی افزود: هم‌ افزایی در فعالیت‌های بالادستی و اقدامات مشترکی همچون طراحی، توسعه، خرید و تولید پلتفرم مشترک موجب افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های تمام شده می‌شود که به دنبال اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: خودروهای وارداتی با قیمت پایین به هیچ عنوان کیفیت پایینی ندارد و دو خودروساز بزرگ هم به زودی در مراسمی در خصوص واردات خودروهای اقتصادی که نیاز دهک کم درآمد را مرتفع کند، تقسیم کار خواهند کرد.