۰ نفر

دیگنیتی پرستیژ پرقدرت ترین کراس اوور مونتاژ داخل

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵
کد خبر: 633821
دیگنیتی پرستیژ پرقدرت ترین کراس اوور مونتاژ داخل

دیگنیتی پرستیژ جدیدترین محصول گروه بهمن است که در مقایسه با نسخه پرایم، از برخی تغییرات ظاهری و همچنین تحول اساسی در بخش فنی خود سود می‌برد. در این مطلب مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ، امکانات، قیمت احتمالی و نیز تفاوت دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم را بررسی خواهیم کرد.

اقتصاد آنلاین - روزبه راد؛ شرکت بهمن طی یکی دو سال گذشته برندهای جدیدی با نام فیدلیتی و دیگنیتی را به بازار کشور معرفی کرده است. در ابتدا مدل‌های پرایم از این دو برند روانه بازار شدند اما حالا قرار است تا نسخه پرستیژ آنها نیز به دست مشتریان ایرانی برسند.

تفاوت دیگنیتی پرستیژ و دیگنیتی پرایم در بخش طراحی

 دیگنیتی پرستیژ نسخه فیس لیفت دیگنیتی پرایم به‌حساب می‌آید که از نظر طراحی بیرونی، بخش‌هایی مثل سپر جلو و سپر عقب آن دچار تغییرات مثبت شده است. دریچه هواکش و قسمت‌های جانبی سپر جلو تغییر کرده و چهره جذاب و اسپرت‌تری برای این کراس اوور کوپه خانوادگی پدید آورده است.

2

در نمای عقب نیز شاهد اضافه شدن ۴ سر اگزوز دایره‌ای به سبک خودروهای اسپرت هستیم که هیجان بیشتری به نمای پشت این شاسی بلند شهری بخشیده است. البته وجود این چهار سر اگزوز علاوه بر دلایل ظاهری، علل فنی نیز دارد؛ چرا که پیشرانه پرقدرت‌تری در این محصول به کار گرفته شده که جهت تنفس بهتر آن نیاز بوده تا چهار خروجی اگزوز تعبیه شود.

3

تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در بخش کابین چندان زیاد نیست. صرفا درون کابین نسخه جدید، از خطوطی با رنگ متمایز (احتمالا قرمز) به‌منظور القای حس اسپرت استفاده شده است که تناسب بیشتری با قوای محرکه و روح اسپرت این خودرو دارد و البته صفحه کیلومتر نیز از نوع تمام دیجیتال است. در مجموع می‌توان گفت که کابینی نسبتا مدرن و زیبا را برای این خودرو همچون گذشته شاهد هستیم.

4

به دلیل فاصله محوری بزرگ، کابین دیگنیتی کاملاً جادار و راحت به نظر می‌رسد. اما به دلیل شیب سقف در قسمت عقب، افراد بلند قامت در ردیف دوم احتمالاً شاهد محدودیت‌هایی از ناحیه سر خواهند بود. درون صندوق عقب نیز حدود ۷۸۰ لیتر فضا یافت می‌شود که کاملاً کفایت نیازهای خانوادگی را خواهد کرد.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

مهم‌ترین تفاوت دیگنیتی پرستیژ و پرایم در بخش فنی این دو خودرو پنهان شده است؛ چرا که در نسخه پرستیژ دیگر اثری از موتور 1.5 لیتری و گیربکس سی وی تی دیده نمی‌شود و به‌جای آنها از موتور پرقدرت ۲ لیتری توربو شارژ تزریق مستقیم به قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر به همراه گیربکس مدرن شش سرعته اتوماتیک AT6 ساخت پاورتک هیوندای استفاده شده است؛ بنابراین انتقاداتی که به توان فنی دیگنیتی پرایم وارد بود، حالا تقریبا به طور کامل رفع شده است.

5

حالا یک خودرو کاملا پرقدرت با سواری چابک و مهیج روبروی شما قرار گرفته است. شتاب صفر تا ۱۰۰ دیگنیتی پرستیژ احتمالا زیر ۹ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت آن نیز چیزی حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

این شاسی بلند شهری کوپه کیفیت سواری تقریبا نرمی را ارائه می‌دهد و در حالت عادی، هندلینگ و پایداری آن کاملا دلچسب و اطمینان‌بخش است. اما با توجه به ارتقای توان موتور، در صورت عدم احتیاط و ورود بسیار پرشتاب به پیچ‌ها، احتمال بروز کم فرمانی دور از ذهن نخواهد بود؛ هرچند که سیستم‌های کنترل کشش و پایداری در این بین کار خود را به نحو نسبتا مناسبی انجام خواهند داد و تا حد امکان سواری متعادل و پایداری را برای شما ایجاد خواهند کرد.

ضمنا با توجه به افزایش توان موتور امیدواریم که شرکت بهمن از ترمز‌های قوی‌تر برای این خودرو استفاده کند تا ایمنی و اطمینان خاطر راننده دیگنیتی پرستیژ در تمامی شرایط در سطحی بالا قرار داشته باشد.

جدول مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

6

امکانات دیگنیتی پرستیژ

در زمان نگارش این مطلب، فهرست امکانات و آپشن‌های دیگنیتی پرستیژ به طور رسمی در اختیار ما قرار نگرفته است اما انتظار می‌رود که آپشن‌ها و امکانات مطلوب‌تری نسبت به گذشته در این خودرو حاضر شوند.

7

بر این اساس توقع داریم که امکانات مناسبی همچون موارد زیر در فهرست آپشن‌های دیگنیتی پرستیژ وجود داشته باشد:

کروز کنترل، سیستم‌های راداری هشدار تصادف از جلو و پشت، رادار هشدار نقاط کور، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، سیستم‌های کنترل کشش، کنترل پایداری ESP، حسگر پارک جلو و عقب، شش کیسه هوا شامل ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، آینه‌های تاشونده برقی همراه با گرمکن، سانروف برقی، سقف پانوراما، تنظیمات برقی صندلی‌های جلو همراه با گرمکن، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، دوربین عقب، مسیریاب، سنسور باران، اتولایت، تنظیم خودکار ارتفاع نور، حسگر کنترل فشار باد تایرها، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، روکش صندلی چرمی، سیستم صوتی پایونیر با آمپلی‌فایر، شارژر وایرلس، صفحه آمپر دیجیتال و... .

قیمت دیگنیتی پرستیژ چند است؟

شرکت بهمن در آخرین مرحله فروش محصولات خود قیمت دیگنیتی پرایم را معادل ۹۳۵ میلیون تومان اعلام کرده است بر این اساس و در صورت ثبات شرایط کنونی، می‌توان حدس زد که قیمت مصوب دیگنیتی پرستیژ باید چیزی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد که احتمالا این بها در بازار آزاد حدود ۲۰ درصد بیشتر نیز خواهد شد. در این راستا دیگنیتی جدید باید با حریفانی مثل کی ام سی کی ۷ کرمان موتور، فیدلیتی پرستیژ، چری تیگو ۸ پرو، لاماری ایما و... به رقابت بپردازد.

8

با توجه به آغاز تبلیغات محیطی شرکت بهمن پیرامون محصول جدید خود، باید انتظار عرضه این خودرو طی ماه‌های آینده به بازار کشورمان را داشته باشیم. با توجه به تحولات مثبت به‌ویژه در بخش فنی می‌توان نتیجه گرفت که دیگنیتی پرستیژ به نوبه خود قطعاً می‌تواند نسبت به نسخه پرایم عملکرد بهتری ارائه دهد و با توجه به رفع شدن کمبودهای فنی آن، طرفداران بسیار بیشتری را به دور خود جمع کند.

البته زمزمه‌هایی مبنی بر آزاد شدن واردات خودرو و ورود محصولات معتبر وارداتی به کشور نیز به گوش می‌رسد که کار را برای این خودرو دشوارتر می‌سازند.

همچنین احتمالاً محصولات جدیدتر چینی همچون چری اومودا ۵ هم طی امسال در این رنج قیمت وارد بازار می‌شوند که آنگاه عرصه برای محصولاتی همچون دیگنیتی جدید، تنگ‌تر از گذشته خواهد شد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که در آینده چه خودروهایی همراه با مدل جدید دیگنیتی وارد بازار ایران می‌شوند تا بتوان به طور دقیق‌تر در مورد سرنوشت این کراس اوور پرقدرت در بازار ایران اظهارنظر کرد.