۰ نفر

معاملات بازار خودرو متوقف شد

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱
کد خبر: 598681
معاملات بازار خودرو متوقف شد

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از بازگشت رکود عمیق به خرید و فروش‌ها پس از چند روز کاهش قیمت‌هاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در روزهای گذشته و با کاهش ۲ هزار تومانی نرخ ارز، شاهد افت قیمت ۲ تا پنج میلیون تومانی قیمت انواع خودروی داخلی و به‌تبع آن کاهش قیمت‌ها در خودروهای مونتاژی و خارجی بودیم.

این کاهش نرخ‌ها هرچند در قیمت‌های اعلامی از سوی افراد در فضای مجازی بود، اما از امروز کاهش قیمت‌ها متوقف شده است.

به گفته کارشناسان، در روزهای گذشته مشتریان با مشاهده کاهش قیمت ارز در بازار، به امید کاهش بیش از پیش قیمت‌ها از خرید دست کشیدند، اما امروز وضعیت برعکس شده و فروشندگان از فروش خودداری می‌کنند.

برپایه این گزارش، در روزهای گذشته برخی خودروهای پرفروش و محبوب بازار از جمله پژو ۲۰۶ تیپ۲ از حدود ۲۷۳ میلیون تومان به ۲۶۸ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ از ۱۸۵ میلیون تومان به ۱۶۷ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار تا ۱۸۲ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ جی. ‌ال. ‌ایکس تا ۲۷۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

در این زمینه، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: بازار در روزهای اخیر با سکون نسبی همراه بود و خرید و فروش‌ها متوقف است.

«سعید موتمنی» معتقد است: اکنون بسیاری از مسائل به مسائل سیاسی بین‌المللی پیوند خورده است و به نوعی همه منتظر نتیجه مذاکرات هستند.

کمبود عرضه خودروساز، عامل اصلی آشفته بازار خودرو

وی تصریح‌کرد: در ماه‌های گذشته آنچه بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت بازاری و کارخانه‌ای خودروها داشته، کمبود عرضه از سوی خودروسازان بوده است.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: اکنون نیز عرضه خودروسازان بهتر از قبل نشده و اگر خودروهای ناقص کف پارکینگ‌ها تکمیل نشود، به آشفته بازار موجود دامن زده می‌شود.

وی گفت:‌ نگاه بازار به مذاکرات سیاسی مثبت است و اگر شاهد نتیجه‌بخش بودن مذاکرات باشیم، ریزش شدیدی را در قیمت خودرو تجربه خواهیم کرد.

موتمنی با اشاره به تقاضای کاذب اندک موجود در بازار، خاطرنشان‌کرد: ‌هرچند عمده تقاضای موجود در بازار مصرفی و واقعی است، اما در عمل خرید و فروش‌ها اندک است.