۰ نفر

تعزیرات وارد بازار خودرو شد

۷ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱
کد خبر: 594223
تعزیرات وارد بازار خودرو شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: صلاحیت ذاتی تعزیرات برخورد با گرانفروشی است لذا برای گرانی خودرو نیز اعمال قانون در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدعلی اسفنانی با بیان اینکه صلاحیت ذاتی تعزیرات برخورد با گران‌فروشی است و تا زمانی که مبنای قیمت خودرو تعیین و تثبیت نشود، تعزیرات نمی‌تواند برای گرانی خودرو اعمال قانون کند، تاکید کرد: زمانی که مبنای قیمت خودرو تعیین و تثبیت شود، تعزیرات می‌تواند با عرضه خودروی مازادِ قیمت تعیین شده برخورد کند.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش قیمت خودرو در بخش قیمت گذاری و گرانی خودرو در بازار هستیم و لازمه برخورد تعزیرات با گران‌فروشی تعیین و تثبیت قیمت خودرو است، افزود: لازم است مجلس شورای اسلامی برای قیمت‌گذاری خودرو، ساز و کار تعریف و تصویب کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شنیده شده شورای رقابت از مجموعه‌هایی که در قیمت گذاری خودرو نقش داشتند کنار گذاشته شده است و قیمت گذاری صرفاً به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و امید است تصمیم‌گیری‌ها منجر به حمایت از مردم مصرف‌کننده شود.

اسفنانی با بیان اینکه تعیین مبنای قیمتی لازمه برخورد تعزیرات با گران‌فروشی در بخش خودرو است، ابراز داشت: سازمان تعزیرات حکومتی در دو سال گذشته به بیش از ۲۰ هزار پرونده در زمینه تخلف شرکت‌های خودرویی اعم از خودروساز و واردکننده خودرو رسیدگی کرد از سوی دیگر باید گفت حکم برای ۲۰ هزار پرونده تخلف خودرویی صادر و برای شمار قابل توجهی حکم اجرا شد.

اسفنانی برای حضور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان شامگاه گذشته به استان سمنان سفر کرد.