۰ نفر

قیمت خودرو در آمریکا چقدر است؟

۵ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبر: 593422
قیمت خودرو در آمریکا چقدر است؟

شرکت‌های مشاوره آمریکایی در گزارشی پیش بینی کردند که فروش خودرو در این کشور طی ماه دسامبر کاهش شدیدی خواهد یافت چرا که کمبود عرضه و تقاضای بالا باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شده است.

 به گزارش رویترز، شرکت‌های مشاوره جی دی پاورJ.D. Power  و ال‌ام‌سی اتوموتیو LMC Automotive  در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، پیش بینی کردند که فروش خودرو در آمریکا طی ماه دسامبر کاهش یابد، چرا که کمبود عرضه و تقاضای بالا باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در این گزارش آمده است که خرده فروشی خودروهای جدید ممکن است 17.7 درصد کاهش یابد و به حدود 3 میلیون دستگاه در مقایسه با سال گذشته برسد.

توماس کینگ، رییس بخش داده و تجزیه و تحلیل در شرکت جی دی پاور می‌گوید: تقاضای شدید با این عرضه محدود منجر به ادامه افزایش قیمت‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، پس از افزایش بی‌امان قیمت مواد اولیه، خودروسازان کوچک و بزرگ با قوی‌ترین فشار تورمی در سه دهه اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتظار می رود میانگین قیمت خرید خودرو در آمریکا به 45743 دلار برسد که برای اولین بار از مرز 45000 دلار فراتر خواهد رفت و 20 درصد بیشتر از دسامبر 2020 که قیمت ها برای اولین بار از سطح 38000 دلار عبور کردند، محسوب می شود.

تولید در کارخانه‌های خودروسازی طی ماه گذشته پس از افزایش 10.1 درصدی در ماه اکتبر، 2.2 درصد افزایش یافت.

اما تولید وسایل نقلیه موتوری در ماه نوامبر به دلیل کمبود جهانی تراشه، 5.4 درصد کمتر از سطح مشاهده شده در مدت مشابه سال گذشته باقی ماند.

پیش‌بینی می‌شود که مجموع فروش خودروهای صفر در ماه دسامبر که شامل معاملات خرده‌فروشی و غیر خرده‌فروشی است، به 1245600 دستگاه برسد که 20.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.