۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی ام وی ام x22 پرو؛ کراس اوور کوچک و جدید مدیران خودرو

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 577064
بررسی ام وی ام x22 پرو؛ کراس اوور کوچک و جدید مدیران خودرو

ام وی ام x22 پرو قرار است تا مدتی دیگر به فهرست محصولات مدیران خودرو اضافه شود. چند سال پیش یعنی زمانی که این شرکت نمونه کراس اوور هاچبک ام وی ام ۳۱۵ را با نام ایکس ۲۲ در اختیار مشتریانش گذاشت، بسیاری افراد و کارشناسان داخلی از این خودرو استقبال کردند؛ به ویژه که در طراحی ظاهری این محصول نسبت به هاچبک ام وی ام ۳۱۵ تغییرات نسبتا زیادی دیده می‌شد و شرکت سازنده صرفا به مقداری افزایش ارتفاع و همچنین چسباندن برخی فلاپ‌های مشکی رنگ به اطراف بدنه، مثل ساندرو استپ وی بسنده نکرده بود.

اقتصادآنلاین - روزبه راد، در ام وی ام x22 نمای جلو نسبت به مدل 315 کاملا تغییر کرد و چهره به‌روزتری ارائه می‌داد. سایر بخش‌ها و ادوات کابین نیز توانسته بودند سلیقه مشتریان ایرانی و حتی سایر بازارهای بین‌المللی را با خود همسو سازند. اما حالا بعد از گذشته حدود ۴-۵ سال نمونه جدیدی از ایکس ۲۲ از سوی شرکت چری با نام تیگو سه ایکس پلاس روانه میدان شده و مدیران خودرو نیز که معمولا در ارائه محصولات نوین شرکت چری به بازار ایران خیلی زمان را از دست نمی‌دهد، تصمیم گرفته تا با فاصله نه‌چندان زیادی نسبت به شرکت مادر، این محصول را به بازار ایران پیشکش کند.

ام وی ام x22 پرو نامی است که شرکت مدیران خودرو برای کراس اوور جدید خود در نظر گرفته و ما در ادامه قصد داریم به بررسی مشخصات فنی ام وی ام x22 پرو ، طراحی ظاهری، امکانات و محدوده قیمت این مهمان جدید بازار خودرو کشور بپردازیم.

ام وی ام x22 پرو

طراحی ظاهری ام وی ام x22 پرو

استایل کلی بدنه همان‌طور که در اکثر فیس ‌لیفت‌ها نیز مشاهده می‌شود، چندان تغییر نکرده اما بخش روبروی این خودرو نسبت به مدل قبلی کاملا متحول شده و می‌شود گفت که از زبان طراحی بعضی محصولات شرکت هیوندای نظیر مدل کنا و همچنین کی ام سی کی ۷ الگوبرداری شده است.

ام وی ام x22 پرو

در این نوع از سبک طراحی چراغ‌های دیلایت به جوانب درپوش موتور در قسمت بالای چهره منتقل و در عوض چراغ‌های اصلی در جوانب سپر جلو جانمایی می‌شوند. حس و حال این شیوه چهره‌پردازی به نحوی است که شاید برخی از مشتریان کلاسیک‌پسند خیلی از آن خوششان نیاید اما در عوض جوان‌ترها و همچنین افرادی که سلیقه آنها مطابق با طراحی‌های آینده‌نگرانه است، احتمالا از این طرح چهره اصطلاحا رباتیک x22 پرو چندان ناراضی نباشند.

 در نمای جانبی تغییر چندانی مشاهده نمی‌شود و در بخش پشت نیز به جز تحول المان‌های روی سپر عقب، شاهد تغییر اساسی دیگری نیستیم. درمجموع می‌شود گفت که استایل ظاهری ام وی ام ایکس ۲۲ پرو می‌تواند به‌عنوان یک خودروی اقتصادی، تقریبا رضایت‌بخش برآورد شده و نیاز بصری اکثر مشتریان ایرانی را از یک کراس اوور کوچک نه‌چندان گران‌قیمت را تاحدودی مرتفع می‌سازد.

با ورود به کابین متوجه می‌شوید که طرح داشبورد به طور کامل تغییر کرده و فضایی نسبتا مدرن‌تر با طراحی نامتقارن را برای بخش داخلی این خودرو به وجود آورده است. همچنین غربیلک فرمان به حالت دیکات درآمده تا ضمن ارائه حس و حال اسپرت‌تر، ورود و خروج راننده به جایگاه خود را آسان‌تر سازد. 

 ام وی ام x22 پرو

صفحه کیلومتر پشت فرمان نیز تغییر کرده و به فرم کلاسیک درآمده که البته چندان مهیج به نظر نمی‌رسد. عمده متریال به کار گرفته شده در ساخت داشبورد از جنس پلاستیک خشک است که سطح کیفی آن برای ایکس۲۲ به‌عنوان یک خودرو اقتصادی چینی تقریبا قابل قبول ارزیابی می‌شود. در قسمت‌های بازویی رودری‌ها نیز از روکش چرم مصنوعی استفاده شده تا کاربر حس بهتری نسبت به آنها داشته باشد.

صندلی‌های ردیف پشت چندان بزرگ نیستند اما افراد با قد متوسط می‌توانند بدون محدودیت آزاردهنده از آنها استفاده کنند. درون صندوق عقب نیز فضایی معادل 420 لیتر وجود دارد که تقریبا می‌تواند پاسخگوی نیازهای یک خانواده کوچک باشد.

مشخصات فنی ام وی ام x22 پرو

بخش فنی ام وی ام X22 پرو کاملا متحول شده و به جای پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری، یک موتور کوچک توربوشارژ سه سیلندر به حجم ۱ لیتر وظیفه تامین قدرت ماشین ایکس ۲۲ جدید را برعهده دارد. همچنین جعبه دنده نیز از نوع اتوماتیک سی وی تی با ۹ دنده مصنوعی است که پیش از این در چری آریزو ۶ و آریزو ۵ پرو نیز به کار گرفته شده بود. این موتور می‌تواند قدرتی معادل ۱۰۲ اسب بخار بعلاوه نهایت گشتاور 150 نیوتن متر را از دور موتور ۱۷۵۰ در اختیار راننده بگذارد.

نحوه شتاب گیری خودرو به ویژه شتاب اولیه آن، برخلاف انتظار چندان کُند به نظر نمی‌رسد و در مصارف شهری و یا هنگام سبقت‌گیری‌ها می‌تواند راضی‌کننده باشد اما در بحث شتاب‌های ثانویه آن نباید خیلی انتظارات بالایی داشته باشید.

 شتاب صفر تا صد ام وی ام X22 پرو معادل ۱۴.۲ ثانیه ارزیابی شده که درمجموع نشانگر یک خودروی نسبتا آرام با توان فنی متقاعدکننده جهت مصارف خانوادگی است. گفته شده ام وی ام ایکس22 پرو می‌تواند تا ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و میانگین مصرف سوخت این خودروی 1220 کیلوگرمی نیز حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

در بحث تجربه رانندگی همان‌طور که اشاره کردیم این خودرو در شتاب‌های اولیه نسبتا قابل قبول ظاهر می‌شود اما شتاب ثانویه آن چندان چشمگیر و مهیج نیست. همچنین میزان نرمی و سواری آن در مسیرهای عادی قابل قبول است و می‌تواند آرامش کافی را برای سرنشینان خود فراهم آورد؛ اما هنگام عبور از مسیرهای ناهموار کوبش‌هایی درون کابین احساس خواهد شد.

ام وی ام x22 پرو

 میزان عایق‌بندی نسبت به گذشته بهتر شده و سروصدای بیرون کمتر به داخل نفوذ می‌کند. در مورد پایداری و هندلینگ نیز باید گفت که بخش عقب خودرو تاحدی مستعد منحرف شدن است اما این نقیصه با وجود سیستم کنترل پایداری تا حدودی رفع شده و در رانندگی‌های عادی مشکل چندانی برای کاربران ایکس22 پرو از لحاظ هندلینگ و پایداری وجود ندارد. با این وجود مسلما نباید انتظار مانورپذیری مهیج و چابک را از این خودرو به ویژه در عبور از مسیرهای منحنی شکل داشت. ترمزها نیز به نوبه خود قدرت کافی برای متوقف کردن این خودرو از سرعت‌های مختلف را دارند.

امکانات و آپشن‌های ام وی ام X22 پرو

مهم‌ترین امکاناتی که در x22 جدید وجود دارد به مواردی مثل فرمان برقی، نمایشگر مالتی مدیا 9 اینچی، دو کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمزهای دیسکی، ترمز ضدقفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، کنترل پایداری، چراغ‌های روز یا دیلایت، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دستی، آینه‌های برقی، سانروف، سنسور پارک عقب و ... محدود شده است.

 

ام وی ام X22 پرو

قیمت و رقبای X22 پرو

در حال حاضر گفته شده که قیمت ام وی ام x22 پرو حدود ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود. از جنبه کلاس بدنه و قیمت نیز می‌توان مهم‌ترین رقیبان این خودرو را محصولاتی مثل جک S3 ، فردا sx5 در نمونه‌های کارکرده و ام وی ام ایکس ۳۳ اس اسپرت نیوفیس دانست.

ضمنا گفته شده که قرار است MVM X22 PRO از اواخر پاییز سال ۱۴۰۰ روانه بازار ایران شود. بنابراین باید تا آن زمان منتظر بمانیم و ببینیم که این خودرو چطور می‌تواند جایگاه خود را در بازار خودرو کشور، به ویژه با وجود عرضه احتمالی محصولات جدید چینی، تثبیت کند.