۰ نفر

جدیدترین شرایط پیش فروش خودرو در سال ۱۴۰۰

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹
کد خبر: 556668
جدیدترین شرایط پیش فروش خودرو در سال ۱۴۰۰

پیش فروش خودرو یکی از روش‌های معمول و رایجی است که خودروسازان ایرانی از همان ابتدای تولید و مونتاژ اتومبیل برای عرضه محصولاتشان به کار گرفته‌اند. علاوه بر دو خودروساز بزرگ، تولیدکنندگان کوچک‌ نیز، مثل کرمان موتور و گروه خودروسازی بهمن هم طرح‌های پیش فروش خود را با شرایط متفاوتی اجرا خواهند کرد.

در سال ۱۴۰۰ و بعد از سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، این روند ادامه دارد همچنان ادامه دارد اما شرایط جدیدی برای پیش فروش خودرو ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

طرح جدید پیش فروش خودروهای داخلی سال ۱۴۰۰

پیش فروش خودرو ۱۴۰۰ ادامه طرحی است که از سال ۹۸ آغاز شده و بر اساس آن محصولات خودروسازان داخلی، چه شرکت‌هایی که خودرو انحصاری و ملی تولید می‌کنند و چه سازندگانی که خودروهای مونتاژی چینی را به بازار می‌فرستند، به صورت اینترنتی پیش فروش می‌شود.

شرایط پیش فروش ماشین برای هر خودروسازی تقریبا متفاوت است اما همه خودروسازان محصولاتشان را از طریق پیش فروش اینترنتی عرضه می‌کنند. با این وجود، مدارک ثبت نام پیش فروش برای ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور و گروه بهمن یکسان است و فقط در مرحله تحویل تفاوت‌هایی با هم دارند.

سورن پلاس، پژو ۲۰۷، رانا پلاس و دنا پلاس خودروهای پرتیراژی هستند که در طرح پیش فروش ایران خودرو و با موعد تحویل یکساله عرضه می‌شوند.

گروه خودروسازی سایپا، شاهین، کوییک S، کوییک معمولی، کوییک R، ساینا S و وانت سایپا ۱۵۱ را برای پیش فروش خودرو ۱۴۰۰ و با موعد تحویل یک ساله در نظر گرفته است.

خودروهای چینی جک S3، جک S5، جک J4، KMC T8 و KMC K7 در طرح پیش فروش کرمان موتور عرضه می‌شود، با این تفاوت که شرایط طرح این خودروساز محدودیت‌های کمتری نسبت به ایران خودرو و سایپا دارد.

فیدلیتی، جدیدترین محصول گروه بهمن است که در مدل‌های ۵ و ۷ نفره به صورت پیش فروش اینترنتی قابل سفارش است و ثبت نام برای این خودرو تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

در زمان ثبت نام قطعی، مدارک زیر را باید به نمایندگی‌ها تحویل دهید:

۱- کپی شناسنامه

۲- کپی کارت ملی

۳- آخرین قبض آب یا گاز یا برق منزل

۴- فرم احراز سکونت

جدیدترین پیش فروش محصولات سایپا

پیش فروش محصولات  سایپا

جدید ترین پیش فروش سایپا شامل، کوییک معمولی، کوییک R، کوییک S، ساینا S و شاهین بدون محدودیت‌ها و شرایط قرعه‌کشی، از ۱۸ مرداد ماه آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

علاوه بر این، ثبت نام سایپا برای طرح پیش فروش خودرو ۱۴۰۰ به صورت یکساله و ویژه هم در مرداد ماه برگزار شده است.

متقاضیانی که در طرح‌ پیش فروش یکساله و طرح فروش فوق‌العاده شرکت می‌کنند و در نهایت برنده هر مرحله از قرعه‌کشی سایپا می‌شوند، باید مبلغ کل خودرو را در دو مرحله پرداخت کنند. بدین صورت که ۵۰ درصد مبلغ کل خودرو در مرحله اول و مابقی بر اساس اعلام شرکت سایپا پرداخت خواهد شد. انتخاب رنگ و نمایندگی خودرو در مرحله اول پرداخت هزینه انجام می‌شود.

جدیدترین پیش فروش محصولات ایران خودرو

پیش فروش محصولات ایران خودرو

 

شرایط پیش فروش ایران خودرو با پیش فروش سایپا یکسان است و متقاضیان برای ثبت نام ایران خودرو و همین طور شرکت در قرعه کشی ایران خودرو باید دارای شرایط فوق باشند.

جدیدترین پیش فروش ایران خودرو از ۲۳ مرداد ماه آغاز شد اما به دلیل شرایط خاص کرونایی و تعطیلی ادارات و اصناف، تا ۳۰ مرداد تمدید شد. پژو ۲۰۷ پانوراما، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربو دنده‌ای و دنا پلاس اتوماتیک از محصولاتی هستند که در جدیدترین پیش فروش ایران خودرو با موعد تحویل یک ساله عرضه می‌شوند.

شرایط پیش فروش ایران خودرو و سایپا 

  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال
  • نداشتن پلاک انتظامی فعال
  • عدم امکان ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی
  • به هر کد ملی یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد
  • امکان انتقال وکالتی خودرو در این پیش‌فروش‌ها وجود ندارد
  • هر کد ملی مجاز به ثبت‌نام خودرو تنها در یکی از طرح‌های پیش‌فروش‌ است
  • امکان ابطال کارت گارانتی در صورت مراجعه نکردن برای دریافت سرویس طی ۳ ماه
  • شرکت در این طرح‌های پیش‌فروش به صورت اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد
  • اگر در زمان مشخص شده برای واریز پیش‌پرداخت اقدامی صورت نگیرد، به منزله انصراف خواهد بود

پیش فروش محصولات کرمان موتور

علاوه بر گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، دیگر تولیدکنندگان داخلی هم محصولاتشان را به صورت پیش فروش اینترنتی عرضه می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، کرمان موتور است که به تولید مدل‌های مختلف خودرو چینی جک می‌پردازد.

در جدیدترین فهرست محصولات و شرایط پیش فروش کرمان موتور خبری از «جک» نیست و محصولات جدید جک با نام تجاری KMC به فروش می‌رسد. شاسی بلند KMC K7 و وانت KMC T8 در جدیدترین طرح پیش فروش کرمان موتور عرضه می‌شوند.

ثبت نام در طرح پیش فروش این خودروساز به صورت اینترنتی انجام می‌شود و مشتریان می‌توانند به صورت نقدی و یا اقساط یک، ۲ و ۳ ساله مبلغ خودرو را پرداخت کنند و اتومبیل را ۳ تا ۶ ماه بعد از ثبت نام تحویل بگیرند.

شرایط پیش فروش کرمان موتور از این قرار است:

  • هزینه‌های شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث به قیمت خودرو اضافه می‌شود.
  • پس از واریز وجوه و یا دریافت تسهیلات، مشتری باید ظرف ۴۸ ساعت، مدارک لازم را به نمایندگی تحویل دهد.
  • در روش فروش اقساطی، مشتری این اجازه را به شرکت می‌دهد تا در صورت برگشت خوردن چک قسط‌ها، خودرو را توقیف کند.
  • خریدار و فروشنده توافق می‌کنند تا پایان اقساط و تسویه حساب بدهی‌های خریدار نزد فروشنده، خریدار به هیچ عنوان و تحت هیچ موضوعی حق فسخ این قرارداد را ندارد.
  • تا زمانی که پول خودرو کامل پرداخت نشود، سند خودرو در رهن شرکت می‌ماند و خریدار حق واگذاری و فروش خودرو را ندارد. بنابراین واگذاری خودروی اقساطی ممنوع است.
  • در روش فروش اقساطی، مشتریانی می‌توانند ثبت نام کنند که چک برگشتی نداشته باشند.

پیش فروش محصولات بهمن موتور

گروه بهمن که سال‌ها مونتاژ و عرضه خودروهای مزدا در بازار ایران را برعهده داشت، محصولات جدیدش را به صورت پیش فروش عرضه می‌کند. این شرکت، علاوه بر وانت‌های کاپرا و کارا، شاسی بلند جدید فیدلیتی را در جدیدترین فهرست پیش فروش خودرو ۱۴۰۰ خود دارد.

طرح پیش فروش بهمن موتور تفاوت‌هایی با پیش فروش ایران خودرو و سایپا دارد و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه پیدا می‌کند و قرعه‌کشی انجام نمی‌شود. محصولات این شرکت به صورت نقدی و اقساط و با موعد تحویل یک تا سه ماه عرضه می‌شود.

شرایط پیش فروش بهمن موتور:

  • خریدار حق واگذاری قرارداد به افراد دیگر را ندارد.
  • خریدار ۳ روز فرصت دارد تا بعد از اعلام شرکت و نمایندگی، خودرو را تحویل بگیرد. در غیر این صورت خودرو به پارکینگ منتقل شده و هزینه‌های نگهداری و حمل بر عهده خریدار خواهد بود.
  • بعضی از کارت‌های بانکی دارای سقف پرداخت هستند و به دلیل اینکه واریز وجه خودرو فقط در یک تراکنش امکان‌پذیر است، خریداران باید از میزان سقف پرداخت کارت بانکی خود اطلاع داشته باشند.
  • برای خرید اقساطی، گواهی امضا محضری از خریدار (صادرکننده چک) گرفته می‌شود.
  • خریدار باید دارای چک طرح سامانه صیاد باشد و همین طور چک برگشتی نداشته باشد.
  • خریدار باید یک فقره چک ضمانت به مجموع مبلغ اقساط در وجه شرکت گروه بهمن ارائه کند.
  • صادر کننده چک بایستی پرینت سه ماه آخر حساب جاری خود را که ممهور به مهر بانک است هنگام ثبت نام به نمایندگی تحویل دهد.