۰ نفر

چری تیگو ۷ پرو، محصول جدید مدیران خودرو، بررسی و معرفی کامل

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸
کد خبر: 546889
چری تیگو ۷ پرو، محصول جدید مدیران خودرو، بررسی و معرفی کامل

چری تیگو ۷ پرو دومین نسل خانواده تیگو سون محسوب می‌شود که از سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای بین‌المللی شده و در قالب یک کراس اوور خانوادگی مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

 اقتصادآنلاین- روزبه راد، شرکت مدیران خودرو به عنوان شریک اصلی کمپانی چری در ایران تصمیم دارد تا مونتاژ چری تیگو ۷ پرو را احتمالا طی سال ۱۴۰۰ آغاز کند و این شاسی بلند چینی را در اختیار متقاضیان ایرانی قرار دهد.

بر همین اساس بهتر دیدیم تا یک مقاله جامع پیرامون مشخصات فنی چری تیگو ۷ پرو ، قیمت چری تیگو ۷ پرو ، امکانات و سایر ویژگی‌های ظاهری یا عملکردی این خودرو تهیه کرده و آن را به استحضار شما برسانیم. لطفا به ادامه مطلب توجه فرمایید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول آتی مدیران خودرو به دست آورید.

بررسی مشخصات ظاهری چری تیگو ۷ پرو

2

نسل دوم چری تیگو ۷ از لحاظ فرم بدنه و نوع طراحی ظاهری، شیوه‌ای تقریبا محافظه‌کارانه اما جذاب‌ را به خدمت گرفته تا بتواند دایره طرفداران خود را بین اقشار مختلف مشتریان تسری بخشد؛ چراکه شمایل نسل پیشین این خودرو کمی غیرمتعارف جلوه می‌کرد و به همین دلیل نیز گاهی بعضی افراد نسبت به آن انتقاداتی را بر زبان می‌راندند.

چری تیگو ۷ پرو سعی داشته تا شاخصه‌های مورد نظر خانواده‌ها و افراد جوان را به صورت توأمان در قالب چهره‌ای نسبتا قاطع و تا حدی اسپرت به معرض نمایش بگذارد. استفاده از جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های کشیده با حالتی اخم‌آلود و طرح متناسب سپر سبب شده چهره تیگو ۷ پرو تا حد امکان ستیزه‌جویانه و در عین حال همه‌پسند به نظر برسد.

حجم‌پردازی و فرم‌دهی پروفیل جانبی نیز بسیار منطقی صورت پذیرفته و فرمی ورزیده را برای بدنه این خودرو ایجاد کرده است. استفاده از فلاپ‌های مشکی رنگ در بخش زیرین بدنه و طرح سیاه رنگ ستون C که حالتی پیوسته با شیشه عقب را در ذهن پدید می‌آورد نیز جزو دیگر ویژگی‌های ناحیه کناری این شاسی بلند شهری به شمار می‌روند.

3

 اما به بخش عقب که می‌رسیم با نمایی آرام و متعارف‌تر مواجه خواهیم شد که در این بین، چراغ‌های به‌هم‌پیوسته بیش از سایر بخش‌ها جلب توجه خواهند کرد. استفاده از چراغ‌های مه شکن در قسمت پایین سپر به صورت نوارهای باریک، سر اگزوزهای تزیینی کروم رنگ و اسپویلر بالای شیشه عقب نیز در زیباتر به نظر رسیدن نمای پشت این خودرو تاثیر بسزایی داشته‌اند.

4

بررسی طراحی کابین چری تیگو ۷ پرو (پلاس) 

5

پس از ورود به کابین مطمئنا نسبت به تماشای طرح متعادل، آینده‌نگرانه، نسبتا مینیمالیستی و چشم‌نواز داشبورد تیگو ۷ پلاس خرسند خواهید شد. در اینجا پیچ‌وتاب‌های غیرمنطقی دیده نمی‌شود و بیشتر از خطوط صاف استفاده شده تا یک داشبورد زیبا با المان‌های متفاوت و گیرا پدید آورده شود. به‌ویژه طرح دریچه‌های تهویه، نمایشگر ایستاده بر بالای داشبورد، غربیلک ‌فرمان دی-کات، کنسول میانی با پنل های لمسی کنترل تهویه و طرح متفاوت اهرم تعویض دنده، از جمله نقاط قوت طراحی داخلی چری تیگو ۷ پرو محسوب می‌شوند.

6

رنگ مشکی به عنوان پس زمینه قالب در این طراحی مورد استفاده قرار گرفته و در لابه‌لای آن از رگه‌های قرمز نقره یا کرومی نیز استفاده شده است تا بدین ترتیب حسی بهتر برای سرنشینان به وجود آید. قسمت بازویی پنل درها نیز با مواد نرم روکش شده تا کاربران احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

7

 صندلی‌ها تا حد امکان سعی دارند تا بدن سرنشین را به خوبی درون بالشتک‌های خود نگاه داشته و راحتی بیشتری را به وی اعطا کنند. از لحاظ جادار بودن نیز باید گفت که این خودرو فضای مناسبی برای حداقل پنج سرنشین را ایجاد کرده است، به نحوی که حتی سرنشینان ردیف عقب نیز از لحاظ فضای پا یا سر با محدودیت‌های جدی مواجه نخواهند بود. کیفیت متریال نیز در مقایسه با سایر خودروهای چینی هم‌رده بالاتر ارزیابی شده و جنس اکثر مواد به کار رفته در ساخت کابین تیگو ۷ پرو تا حدودی مرغوب به نظر می‌رسد.

8

درون صندوق عقب نیز به طور استاندارد معادل ۴۱۴ لیتر فضا جهت جای دادن اسباب و وسایل وجود دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به رقم ۱۱۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

در مجموع باید گفت که طراحی زیبای کابین تیگو ۷ نسل دوم یکی از نقاط قوت اصلی آن است و می‌تواند موجب جذب هرچه بیشتر مشتریان به سمت محصول جدید مدیران خودرو شود

مشخصات فنی چری تیگو ۷ پرو مدیران خودرو

گرچه اعلام شده که شرکت چری دو نوع پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ و ۱.۶ لیتری را برای تیگو ۷ پرو در نظر گرفته اما تاکنون اکثر بازارها این خودرو را با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ به خود دیده‌اند؛ بنابراین انتظار داریم که احتمالا مدیران خودرو نیز این محصول را با همان موتور ۱.۵ لیتری به بازار کشورمان عرضه کند.

9

 این پیشرانه از لحاظ فنی و ساختاری تفاوت زیادی با موتور نسل اول ندارد و توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار به‌علاوه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را توسط یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه و یا جعبه دنده سی وی تی با ۹ دنده شبیه‌سازی‌شده به سوی محور جلو ارسال خواهد کرد. حداکثر سرعت چری تیگو ۷ پرو مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، در منابع خارجی حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده و مصرف سوخت آن نیز به صورت ترکیبی معادل ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. اطلاعات دقیقی پیرامون شتاب صفر تا صد این خودرو در دسترس نیست، اما با توجه به وزن ۱۴۳۸ کیلوگرمی و میزان توان پیشرانه انتظار داریم که چری تیگو ۷ پرو بتواند رکوردی حدود ۱۱.۵ ثانیه را در فرایند شتاب‌گیری صفر تا صد به ثبت برساند.

 سیستم تعلیق جلو این خودرو نیز از نوع مک فرسون است و در عقب از انواع مالتی لینک مستقل استفاده شده که درنتیجه کیفیت سواری با tiggo 7 pro را ارتقاء بخشیده و از خشکی سواری آن به عنوان یک کراس اوور نسبتا خوش‌هیبت کاسته است.

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

پیشرانه: 1.5L چهار سیلندر توربوشارژ

گیربکس: شش سرعته دوکلاچه یا CVT با 9 دنده مجازی

توان خروجی: 156 اسب بخار / 230 نیوتن متر

حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت

میانگین مصرف سوخت: 6.9 لیتر در 100 کیلومتر

شتاب 0-100: حدود 11.5 ثانیه

امکانات چری تیگو ۷ پرو

با توجه به آنکه هنگام نگارش این مقاله هنوز کاتالوگ رسمی تیگو ۷ پرو از سوی مدیران خودرو در اختیار اصحاب رسانه قرار نگرفته است، بنابراین نمی‌توان به طور دقیق پیرامون سطح تجهیزات رفاهی به کار رفته در این خودرو اظهارنظر کرد.

11

اما با توجه به امکانات مورد انتظار مشتریان ایرانی از یک چنین کراس اوور نسبتا لوکسی، می‌توانیم بگوییم که احتمالا مواردی همچون: تهویه مطبوع اتوماتیک یا دیجیتال، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، درب صندوق اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتولایت، تنظیم برقی ارتفاع نور، دیلایت، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش صندلی‌های چرمی و...، به عنوان امکانات استاندارد در تیگو ۷ پرو مدیران خودرو حضور خواهند داشت.

12

سطح ایمنی تیگو ۷ پرو

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که چری تیگو ۷ پرو تاکنون توسط موسسات معتبری همچون سی-انکپ یا دیگر دپارتمان‌های مشابه مورد بررسی و آزمون ایمنی قرار نگرفته است. بنابراین سطح دقیق امنیت این خودرو فعلا برای ما پنهان خواهد ماند. اما نکته اینجاست که نسل اول این خودرو موفق شده پنج ستاره ایمنی یعنی تمام امتیازات مورد نظر را در آزمون‌های c-ncap دریافت کند. درنتیجه انتظار داریم که نسل دوم این خودرو نیز با توجه به به‌روزرسانی‌ها و اصلاحات صورت گرفته در بخش پلتفرم و ساختار، بتواند امنیتی مناسب و درخور را برای سرنشینان خود به ارمغان آورد.

همچنین احتمالا برخی تجهیزات همچون انواع سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، حداقل ۴ ایربگ، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمزهای ABS و EBDو ترمز کمکی، ایزوفیکس صندلی کودک، اتوهلد، سیستم کنترل توقف در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و...، در محصول جدید مدیران خودرو به عنوان آپشن‌های ایمنی حضور خواهند داشت.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو

این خودرو شاسی بلند که در برخی رسانه‌ها از آن با نام تیگو ۷ پلاس نیز یاد شده، می‌تواند تجربه رانندگی نسبتا لذت‌بخش اما نه‌چندان مهیج را برای شما به ارمغان آورد؛ به‌ویژه در مدل مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس cvt نباید یک رانندگی پرشتاب و مملو از هیجان را از تیگو ۷ جدید انتظار داشته باشید.

13

 قرار گرفتن پشت فرمان تیگو ۷ حسی تقریبا لذت‌بخش و سرشار از تسلط را به راننده القا خواهد کرد؛ به‌ویژه میزان تسلط بر نواحی جانبی و قسمت جلوی خودرو نسبتا رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود و راننده می‌تواند با آرامش خاطر بیشتری در مکان‌های نسبتا شلوغ رانندگی کند. شروع حرکت با چری تیگو ۷ چندان کم‌شتاب احساس نمی‌شود اما در سرعت‌های بالا احتمالا متوجه خواهید شد که شتاب ثانویه خودرو به اندازه شتاب اولیه آن دل‌چسب نیست؛ به‌ویژه در مدل‌های مجهز به گیربکس سی وی تی این مسئله بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

 البته باید ذکر کنیم که رانندگی با این خودرو در مصارف خانوادگی اصلا آزاردهنده نیست و برعکس می‌تواند تمامی نیازهای خانواده‌ها را به حد معقول برآورده سازد اما در این بین احتمالا جوان‌ترها که نیاز به هیجان بیشتری در رانندگی خود دارند، احتمال نمی‌توانند تمام احتیاجات روحی خود را با چری تیگو ۷ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری مرتفع سازند.

همچنین هماهنگی میان پیشرانه و گیربکس به‌ویژه در مدل‌های مجهز به گیربکس دو کلاچه در سطحی نسبتا مطلوب قرار داشته و این دو با حداقل وقفه در کنار یکدیگر نسبت به اعمال فشار بر پدال گاز توسط راننده واکنش نشان خواهند داد. اما گیربکس‌های سی وی تی از این نظر کمی خونسردتر عمل می‌کنند و در سرعت‌های پایین احتمال دارد لرزش‌ها یا صداهای خفیفی نیز از سوی جعبه دنده سی وی تی به گوش راننده برسد.

همچنین قدرت ترمزها با توجه به استفاده از انواع دیسکی خنک شونده در جلو و ترمزهای دیسکی معمولی در عقب، تقریبا اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد و برای متوقف ساختن یک کراس اوور کامپکت به این ابعاد می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

قیمت و رقبای چری تیگو ۷ پرو

قیمت تیگو ۷ پرو مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو در بازارهای جهانی حدود ۱۱ تا ۱۶ هزار دلار برآورد شده است؛ بنابراین اگر شرکت مدیران خودرو نمونه فول آپشن این محصول را نیز به بازار عرضه کند، از لحاظ منطقی قیمت آن نباید بیشتر از ۸۰۰ میلیون تومان باشد. اما مشکل اینجاست که در حال حاضر نسل قبلی این خودرو توسط مدیرانی‌ها با این محدوده قیمت عرضه می‌شود و اگر این شرکت بخواهد هر دو نسل را هم‌زمان به مشتریان عرضه کند، احتمالا باید قیمتی بیش از یک میلیارد تومان برای تیگو ۷ پرو در نظر بگیرد که این امر اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد‌. بنابراین بهتر است که نسل پیشین این خودرو بازنشسته شود و جا را برای جوان‌ترها باز کند تا مشتریان ایرانی نیز بتوانند استقبال مناسب‌تری از کراس اوور جدید چری به عمل آورند.

14

این محصول در ایران باید به رقابت با حریفانی همچون SWM G01F سیف خودرو، کی ام سی K7 کرمان موتور، فیدلیتی بهمن موتور، دیگنیتی و احتمالا برخی مدل‌های جدید که در سال ۱۴۰۰ توسط خودروسازان داخلی مونتاژ خواهند شد، به رقابت بپردازد که در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت مدیران خودرو چه تاکتیکی را جهت مقابله با رقبای قدر این محصول به کار خواهد گرفت.

15