۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

دولت بعد لایحه‌ ساماندهی صنعت خودرو را ارائه دهد

۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبر: 545135
دولت بعد لایحه‌ ساماندهی صنعت خودرو را ارائه دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اکنون عرضه و تقاضای خودرو با یکدیگر متناسب نیست، گفت: نبود استراتژی مناسب برای تولید و تامین نیاز بازار موجب شده که سوداگران و خودروسازان ماهی مقصود خود را صید کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اله‌ویردی دهقانی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضای خودرو با یکدیگر متناسب نیست و واردات خودرو نیز ممنوع است. در نتیجه کمبود عرضه، شرایط را برای سوءاستفاده سوداگران و افزایش قیمت‌ها فراهم کرده است.

وی افزود: نبود استراتژی مناسب برای تولید و تامین نیاز بازار باعث شده که سوداگران و خودروسازان ماهی مقصود خود را صید کنند و سودهای کلانی به دست آورند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد در دولت فعلی نمی توان به ساماندهی بازار خودرو دل بست، ادامه داد: رئیس جمهور منتخب در صحبت های انتخاباتی خود نسبت به انحصار بازار خودرو اعتراض داشته و معتقد بود که علاوه بر حمایت از تولید داخل باید انحصار از بین رود.

دهقانی تصریح کرد: دولت سیزدهم باید لایحه‌ای برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو به مجلس ارائه دهد و در این لایحه مباحثی مانند تامین نیاز بازار، واردات خودرو، جایگزینی خودروهای فرسوده، رفع آلودگی زیست محیطی، به روز شدن خودروها و استفاده از انرژی پاک را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در این شرایط از یک سو می‌توان صنعت خودرو را ارتقا داد و از سوی دیگر خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد و جامعه را از خرید خودروهای بی‌کیفیت و هم قیمت با بهترین خودروهای دنیا نجات داد.