۰ نفر

ایران خودرو دیزل فوتون تونلند نسل جدید را معرفی کرد + تصاویر

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲
کد خبر: 530855
ایران خودرو دیزل فوتون تونلند نسل جدید را معرفی کرد + تصاویر

شب گذشته شرکت ایران خودرو دیزل در اینستاگرام خود به صورت رسمی نسل جدید فوتون تونلند را معرفی کرد و ویدیویی تبلیغاتی از این پیکاپ جدید را منتشر نمود. در حال حاضر ایران خودرو دیزل با این محصول تنها خودروساز ارائه دهنده پیکاپ آفرودی اتوماتیک در بازار کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، در حال حاضر شرکت ایران خودرو دیزل نسل اول فوتون تونلند را در نسخه های ۲٫۸ لیتری توربو دیزل، دو لیتری توربو بنزینی و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی به بازار عرضه کرده و از سال ۱۳۹۸ نمونه ارتقا یافته این پیکاپ مونتاژی را با امکانات و تریم داخلی به روزتر به دست مشتریان رسانده است. حال با توجه به ویدیوی منتشر شده از سوی ایران خودرو دیزل، قرار است تا نسل جدید تونلند وارد بازار شود. همچنین چند هفته قبل تصاویر نمونه اولیه نسخه اتوماتیک این خودرو در ایران منتشر شد و این مسئله، احتمال آن را افزایش می دهد که نسل جدید فوتون تونلند با سامانه انتقال قدرت اتوماتیک به بازار بیاید و در خط تولید ایران خودرو دیزل مونتاژ شود.

نگاهی به نسل جدید فوتون تونلند

پیکاپ جدید کمپانی فوتون، «تونلند ۹» نام دارد و به عنوان یک خودروی کار و تجاری فول آپشن به بازارهای صادراتی راه پیدا کرده است. در شرایطی فوتون تونلند ۹ تولید می شود، همچنان عرضه فوتون تونلند S (نسخه موجود در بازار ایران) در بسیاری از بازارهای هدف فوتون ادامه دارد. زیرا پایه فنی تونلند اولیه و تونلند S بر مبنای تویوتا هایلوکس بوده و برای همین محبوبیت زیادی را برای خود فراهم کرده است. برای همین تولید تونلند S و نسل اول همچنان ادامه دارد و در سال ۲۰۱۹، با فیس لیفتی دوباره به خط تولید بازگشت.

تونلند ۹ در برخی بازارها با نام «یوتو» (Yutu) عرضه می شود و با وجود قابلیت های جدید نسبت به فوتون تونلند S (نسل اول) قیمت کمتری را نسخه های مختلف دارد. تونلند موجود در بازار ایران، قیمتی فراتر از ۲۳ هزار دلار را در بازار جهانی دارد و نسخه های فیس لیفت و ارتقا یافته آن، تا ۲۸ هزار دلار توسط فوتون به فروش می رسند. اما تولند ۹ در کاملترین نسخه قیمتی کمتر از ۲۱ هزار دلار را دارد و دلیل اصلی آن، استفاده از فناوری بومی کمپانی فوتون در این محصول است که باعث کاهش هزینه های سربار شده است.

17

18

19

20

21

16

    فوتون تونلند نسل جدید ایران خودرو دیزل

    معرفی رسمی نسل جدید فوتون تونلند ایران خودرو دیزل

مشخصات فنی نسخه های مختلف فوتون تونلند جدید

فوتون تونلند ۹ یا همان یوتو ( نسل جدید فوتون تونلند )، قابلیت عرضه با دو پیشرانه را دارد. پیشرانه اول از نوع بنزینی و توربو شارژر است که با حجم دو لیتر توان ۲۳۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه دوم از نوع دیزلی توربو است که آن هم با حجم دو لیتر، توان ۱۶۳ اسب بخار را با گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر تولید می نماید. این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته یا اتوماتیک AT به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود. فوتون این اجازه را به مشتریان داده تا تونلند ۹ دیزلی و بنزینی را در نسخه های تک دیفرانسیل و یا دو دیفرانسیل سفارش گذاری کنند.

در نمونه دو دیفرانسیل تونلند جدید مانند گذشته این امکان فراهم است تا انتقال قدرت به صورت الکتریکی تنظیم شود. همچنین قفل هوشمند LSD در دیفرانسیل عقب این پیکاپ چینی تعبیه شده و باعث می شود تا هرزگردی در این محور به حداقل ممکن برسد.

20

21

فوتون تونلند نسل جدید ایران خودرو دیزل

امکانات مختلف در نسل جدید فوتون تونلند

نسل جدید فوتون تونلند را می توان با امکانات و ویژگی های مختلف خریداری کرد. با توجه به تغییرات اعمال شده بر روی این پیکاپ چینی، می توان گفت که تونلند جدید امکانات رفاهی و ایمنی به نسبت کاملی را در رده قیمتی خود به مشتریان ارائه می دهد.

در نسخه فول آپشن تونلند جدید، می توان شاهد امکانات زیر بود:

دو کیسه هوا (کیسه هوای پرده ای و جانبی جلو سفارشی)

سیستم کنترل پایداری

کنترل حرکت در سراشیبی

سامانه شروع حرکت در سربالایی

تریم داخلی چرم مصنوعی

آینه تاشو برقی

گرمکن صندلی های جلو

تهویه اتوماتیک

نمایشگر لمسی

چراغ روشنایی روز

استارت دکمه ای

سنسور نور و باران

رادار خطی

رادار نقطه کور

سیستم پیشگیری از تصادف

کروز کنترل

دوربین ۳۶۰ درجه

بلوتوث

فوتون تونلند ۹ در نسخه کم آپشن تک دیفرانسیل بنزینی و دیزل قیمتی حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تا ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار را دارد و نمونه فول آپشن آن با قابلیت دو دیفرانسیل نزدیک به ۱۹ هزار و ۸۰۰ تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار ارزش گذاری شده است.

با توجه به قیمت جهانی نسل جدید فوتون تونلند ، احتمال آن بسیار است که ایران خودرو دیزل برای مدیریت هزینه ها و حضور بهتر در بازار ایران، برخی امکانات مانند رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف و کیسه هوای پرده ای را در نسخه های تولیدی این پیکاپ آفرودی نصب نکند. با این وجود می توان پیش بینی کرد که در صورت عرضه تونلند ۹ با جعبه دنده اتوماتیک و پیشرانه توربو بنزینی، ایران خودرو دیزل می تواند تا با داشتن تنها پیکاپ اتوماتیک در بازار کشور، فروش خوبی را تجربه کند. البته که این موفقیت فروش به قیمت گذاری این خودروی چینی و مونتاژی هم ارتباط خواهد داشت.

22

23

25

24

26

27