۰ نفر

در ۲۰روز گذشته اتفاق افتاد؛

افت ۲۰تا ۳۰درصدی قیمت خودرو

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱:۴۹
کد خبر: 484861
افت ۲۰تا ۳۰درصدی قیمت خودرو

بررسی‌ها از بازار خودرو حاکی از کاهش ۲۰تا ۳۰درصدی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی نسبت به ۲۰روز گذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به دنبال تعطیلات دو هفته ای و اعمال محدودیت‌های کرونایی، بازار خودرو که روزهای کم رمقی را پشت سر می‌گذاشت این روزها در رکود کامل فرو رفته است.

بررسی‌ها حاکی از تعطیلی اکثر نمایشگاه‌های خودروی پایتخت است و به گفته کارشناسان، خرید و فروش در این ایام تقریباً به صفر رسیده زیرا در صورت خرید خودرو، افراد با تعطیلی مراکز تعویض پلاک و همچنین محدودیت در انتقال سند مواجه خواهند بود.

با این حال بررسی قیمت‌ها در فضای مجازی و آگهی‌های فروش در روز جاری، نسبت به ۲۰ روز گذشته افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد که این کاهش در مورد خودروهای خارجی شدیدتر است.

امروز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت محسوس نسبت به ۲۰ روز گذشته به حدود ۱۷۶ میلیون تومان، هر دستگاه سمند ال. ایکس ۱۶۹ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۶۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۴۰ میلیون تومان و پژو پارس ال. ایکس ۱۹۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

کارشناسان معتقدند با این شرایط فروشندگان به صف شده‌اند، اما خریداران همچنان امیدوار به افت بیشتر قیمت‌ها از خرید دست کشیده‌اند.

بر اساس این گزارش، در دسته مونتاژها نیز امروز هر دستگاه‌ هایما اس۷ بین ۶۶۰ تا ۶۶۵ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ حدود ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین در دسته خارجی‌ها بررسی قیمت‌ها در برندهای کیا، هیوندایی و تویوتا در بسیاری موارد افت تا ۳۵ درصدی قیمت‌ها را نشان می‌دهد.