۰ نفر

پیش‌بینی فعالان بازار از میزان ریزش قیمت خودرو

۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۳۵
کد خبر: 479452
پیش‌بینی فعالان بازار از میزان ریزش قیمت خودرو

خودرو امروز در حالی در بازار تهران بی قیمت شد که پیش بینی فعالان این بازار بر ریزش قریب الوقوع قیمت ها دلالت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، ریزش سه هزار تومانی قیمت دلار در بازار امروز شرایط ویژه ای را در بازارهای موازی مانند خودرو ایجاد رد. امروز کمتر کسی دست به خرید خودرو در بازار زد اما آنچه اهمیت داشت این بود که خودروها با تغییرات بسیار بالای قیمت در فضای مجازی فایل شد.

 قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ در حالی دیروز ۱۳۳ میلیون تومان گزارش شد که امروز فروشندگان وعده تخفیف هایی تا ۵ میلیون تومان را می دادند. پیش تر سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران اعلام کرده بود در صورت ریزش قیمت دلار به محدوده ۲۰ هزار تومان و کمتر، قیمت هر دستگاه پراید حتی تا کمتر از صد میلیون تومان نیز کاهش خواهد داشت  این بدان معناست که قیمت ها در بازار خودرو در حال نزدیک شدن به رقم واقعی خود است و حباب شکل گرفته در این بازار تحت تاثیر کاهش قیمت دلار تخلیه خواهد شد.

قیمت هر دلار امروز تا کانال ۲۶ هزار توان عقب نشینی کرد و صرافان می گویند روز شنبه روز بزرگ ریزش قیمت ها در بازار خواهد بود. قیمت هر دستگاه خودر نیز امروز هر چند به دلیل نبود معامله با ریزش قابل توجهی همراه بود اما فروشندگان قول‌های بزرگ برای تخفیف می دادند. فعالان بازار خودرو هتفه آینده را هفته پرنوسان بازار می دانند و معتقدند قیمت ها در این بازار چندان قابل اعتماد نخواهند بود اما بعد از ثبات قیمت دلار و مشخص شدن چشم‌انداز پیش رو به تدریج بازار خودرو می تواند خود را بازیابی کرده و خرید  فرش آغاز خواهد شد. پیش بینی ها نشان می دهد خودروهایی در محدوده ۱۱۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان مستعد ریزش ۱۰ میلیون تومانی قیمت، خودروهایی در محدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان آماده ریزش تا ۱۵ میلیون تومان و خودروهای گران‌تر مستعد ریزش بالاتر قیمت ها هستند اما به نظر می رسد به دلیل شرایط خاص حاکم بر بازار شرایط چندان اماده خرید و فروش نباشد.