۰ نفر

رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:

توقف تولید برخی خودروها در صورت نداشتن استاندارد تا پایان سال

۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
کد خبر: 476129
توقف تولید برخی خودروها در صورت نداشتن استاندارد تا پایان سال

رئیس سازمان ملی استاندارد از مهلت به برخی خودروسازها تا پایان سال برای رعایت استانداردهای ۸۵گانه این سازمان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نیره پیروز بخت از مهلت به برخی خودروسازها تا پایان سال برای رعایت استانداردهای 85 گانه این سازمان خبر داد و گفت : در صورت رعایت نکردن استانداردها از سوی خودروسازها در مهلت مقرر ، تولیدشان متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد بدون اشاره به تعداد و نام خودروهای داخلی که به آنها برای رعایت استانداردها، مهلت داده شده است گفت: تا پایان سال تکلیف این خودروها مشخص می شود و در صورت نداشتن فعالیت در راستای گذراندن استانداردهای لازم، نام این خودروها اعلام خواهد شد.

وی گفت: بر اساس برنامه ای که در شورای عالی استاندارد تصویب شده، کار انجام می شود و همه دستگاه های نظارتی و وزرا عضو این شورا هستند و همه اعضا، این موضوع را پایش می کنند.

خانم پیروزبخت با بیان این که وزیر صمت نیز عضو شورای عالی استاندارد است افزود: وی موظف است که بر روی خودروسازها احاطه داشته باشد و آنها را از نظر رعایت استانداردها چک کند.

رئیس سازمان استاندارد با بیان این که فعالیت ما از سال گذشته متوقف نکردیم گفت: در آبان 98 برنامه ای را به تصویب شورای عالی استاندارد به ریاست معاون اول رئیس جمهور رساندیم که براساس آن اگر خودروسازها نتوانند خود را با استانداردهای ما وفق بدهند به ترتیب ،تولید کدامیک متوقف شود.

وی با اشاره به توقف تولید دو خودرو افزود: در همان جلسه شورای عالی استاندارد تصویب شد که این خودروها توقف تولید داشته باشند.

خانم پیروزبخت گفت: بقیه خودروها در دست بررسی هستند چرا که بعضی خودروسازها اعلام کردند که ما می توانیم استانداردها را اجرا کنیم و در همان جلسه، به این خودروسازها زمان داده شد.

وی افزود: به عنوان مثال اعلام کردیم که فلان خودرو اگر نتواند خود را به استاندارد در زمان مورد نظر برساند، بعد از اتمام مهلت، نام خودروساز اعلام می شود.

رئیس سازمان استاندارد با تاکید بر این که به هیچ وجه فعالیت ها و کنترل های ما متوقف نشده است گفت: جای نگرانی نیست و بازرسی ها انجام می شود و گزارش های مفصل از خودروسازها گرفته می شود.

خانم پیروزبخت درباره خودروهای وارداتی نیز گفت: تکلیف خودروهای وارداتی معلوم است و آن دسته از خودروهایی که نمی توانند استانداردها را بگذارنند، از همان ابتدا اجازه ورود به آن ها داده نمی شود و دیگر مهلت درکار نیست.

وی با بیان این که بررسی استاندارد خودروهای وارداتی را زودتر از خودروهای داخلی آغاز کردیم افزود: اکنون حدود سه سال است که واردکنندگان خودرو می دانند باید 85 استاندارد سازمان ملی استاندارد را بگذارنند .

خانم پیروز بخت گفت: بخش زیادی از خودروهای وارداتی را اجازه ورود ندادیم و بخشی نیز به علت آگاهی از این که نمی توانند استانداردها را بگذرانند، خودرو را وارد نمی کنند.

وی با بیان این که در سال 97 جلوگیری از ورود تعدادی از خودروهای وارداتی اعلام شد افزود: اکنون دیگر به علت این که هم واردات خودرو با محدودیت هایی روبروست و هم گذراندن استانداردها نهادینه شده ، دیگر مورد جدیدی برای جلوگیری نداشتیم.