۰ نفر

فروش فوری پژو ۲۰۷iآغاز شد

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
کد خبر: 473946
فروش فوری پژو ۲۰۷iآغاز شد

گروه صنعتی ایران خودرو برنامه دارد تا از امروز به مدت سه روز، «پژو ۲۰۷i دنده ای» را به صورت اینترنتی، تحویل سه ماهه و با قیمت قطعی بفروشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، در این طرح فروش «پژو ۲۰۶ صندوق دار»، «پژو پارس»، «سمند LX» و «پژو ۲۰۷i» دستی با فرمان هیدرولیک نیز عرضه خواهد شد و موعد تحویل خودروها نیز، حداکثر سه ماه اعلام شده است. با توجه به بخشنامه ایران خودرو، قواعد این طرح فروش هم مانند گذشته است و در صورت تقاضای بیش از ظرفیت واجدین شرایط به صورت قرعه کشی انتخاب خواهند شد.

نکته جالب این است که از اواخر سال گذشته، تولید پژو ۲۰۷i هاچ بک دنده ای و اتوماتیک با فرمان کمکی برقی (EPS) آغاز شد و به این ترتیب، سامانه فرمان هیدرولیک (HPS) به طور کامل از خانواده پژو ۲۰۷i (هاچ بک و سدان) حذف گردید. اما دوباره شاهد هستیم که ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش فوق العاده خود عرضه ۲۰۷i هاچ بک دنده ای را با فرمان هیدرولیک اعلام کرده است. برخی از کارشناسان می گویند که با توجه به شرایط تحریم و مسئله سخت تر شدن تامین قطعات، خودروسازان در فروش خودروهایشان کمترین سطح امکانات و ویژگی های فنی را متعهد می شوند تا در صورت بروز مشکل تامین برخی قطعات، بتوانند محصول را به صورت تجاری شده به مشتری تحویل دهند.

چنین اتفاقی در سال گذشته هم رخ داد و ایران خودرو در پیش فروش پژو ۲۰۷i پانوراما دنده ای، خود را متعهد به تحویل خودرویی بدون کروز کنترل، با ترمزعقب دیسکی و رینگ فولادی کرده بود. اما در زمان تحویل به خاطر تامین قطعه انجام شده خودروها با کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، ترمز دیسکی عقب و رینگ آلومینیومی به دست خریداران رسیدند.

با این حال به صورت قطعی نمی توان گفت که ذکر “فرمان هیدرولیک” در بخشنامه فروش جدید ایران خودرو برای پژو ۲۰۷i دنده ای و هاچ بک برای کاهش سطح تعهدات بوده است. زیرا این احتمال هم وجود دارد که ایران خودرو بخواهند تا بخشی از تیراژ تولید این هاچ بک را به نمونه های با فرمان هیدرولیک اختصاص دهد.

ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۷i هاچ بک دنده ای و با فرمان هیدرولیک را ۱۲۱ میلیون و ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است و برنامه دارد تا خودروهای این سری ثبت نام ها را طی ۹۰ روز به دست خریداران برساند. در این طرح فروش فوق العاده همچنان بحث قرعه کشی، پلاک فعال به نام فرد، محدودیت سنی، عدم فک رهن سند خودرو تا یک سال و… وجود دارد.