۰ نفر

در جدیدترین فروش فوق العاده ایران ‌خودرو:

سورن پلاس قیمت گذاری شد +عکس

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۵۶
کد خبر: 471816
سورن پلاس قیمت گذاری شد +عکس

در جدیدترین فروش فوق العاده گروه صنعتی ایران خودرو، «سورن پلاس» به عنوان نسخه فیس لیفت این سدان خانوادگی قیمت گذاری شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، سورن پلاس که برای قیمت گذاری به شورای رقابت رفته بود، حال با قیمت ۱۴۷ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به مرحله فروش رسیده است. باید توجه داشت که این قیمت مربوط به نسخه تنفس طبیعی سورن پلاس است. چند هفته قبل به خاطر اعلام قیمت ها بر اساس سبک جدید ارزش گذاری شورای رقابت، انتقادهای زیادی در فضای مجازی منتشر شد و امروز پس از قیمت گذاری دنا پلاس توربو اتوماتیک و رانا پلاس، بهای تمام شده سورن پلاس هم اعلام شده است.

چندی پیش “ایکوپرس” به عنوان رسانه رسمی گروه صنعتی ایران خودرو اینفوگرافی برای سورن پلاس منتشر کرد و در آن فایل نیز مشخصات نهایی نسخه ارتقا یافته سورن مشخص شد.

ایران خودرو می خواهد تا به جای عرضه سورن ELX، نسخه فیس لیفت و جدید این خودرو را با نام سورن پلاس به بازار عرضه کند. با توجه به استانداردهای ۸۵گانه اجباری، سورن باید تغییراتی را مطابق با این قوانین تجربه می کرد. برای همین شاهد هستیم ایران خودرو نسخه جدید سورن که مطابق استانداردهای ۸۵گانه است را با نامی جدید و تا حدی ویژگی های به روز شده به بازار معرفی کرده است. اما قرار نیست تا سورن پلاس تنها در یک تیپ به بازار عرضه شود. بلکه ایران خودرو برنامه دارد تا نمونه های مختلف سورن فیس لیفت را تا چند وقت دیگر به صورت پیش فروش عرضه کند. البته فروش همه نسخه ها در یک زمان انجام نخواهد شد و بدیهی است که به مرور زمان، نسخه های جدید به گروه سورن پلاس اضافه می شود.

IKCO-Soren-PLUS-scaled

این تیپ از سورن فیس لیفت، ساده ترین نسخه سورن پلاس است و قیمت گذاری آن نیز انجام شده است. در این خودرو از پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی EF7 با قدرت ۱۱۳ تا ۱۱۵ اسب بخار استفاده شده و گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلوی این خودرو می رسد. سورن پلاس تنفس طبیعی نسبت به سورن ELX فعلی ۲۱ تفاوت اصلی و فنی دارد. لازم به ذکر است که این ۲۱ تفاوت در نسخه های کامل تر سورن پلاس هم وجود خواهد داشت.

سورن پلاس تنفس طبیعی در بحث امکانات، ویژگی های زیر را دارد:

دو کیسه هوا

ترمز ABS، EBD و BA

فرمان هیدرولیک

غربیلک فرمان جدید (طرح دنا)

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

چراغ روشنایی روز

سنسور پارک سه گانه عقب

تنظیم ارتفاع چراغ از کابین

تودوزی جدید صندلی و رودری

صندلی های جلوی دستی با پشتی برقی

کامپیوتر سفر ارتقا یافته

نمایشگر جدید روی داشبورد

راهنمای لاین

گرافیک جدید کاسه چراغ های جلو و عقب

جلو پنجره جدید

دستگیره های جدید (مشابه دنا)

شیشه های عقب دودی

رینگ آلومینیومی جدید

لاستیک R15 195/60

تزئینات جدید رودری، غربیلک و داشبورد

دسته دنده جدید

تهویه اتوماتیک

اسپویلر روی درب صندوق

دسته سیم های بهبود یافته

نمد سقف با متریال جدید

کروز کنترل (در صورت نصب دریچه گاز برقی)

dena_vs_soren-2-1

dena_vs_soren-8

dena_vs_soren-7