۰ نفر

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد

تدوین طرحی برای ساماندهی بازار خودرو

۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
کد خبر: 457196
تدوین طرحی برای ساماندهی بازار خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای ساماندهی خودرو در این کمیسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی این طرح نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الله فیروزی اظهار کرد: طرحی در کمیسیون صنایع در حال تدوین است که حاصل تلاش‌های زیاد و مذاکراتی با کل حلقه صنعت تولید خودرو از ابتدا تا انتهاست. از قطعه سازان تا تولیدکنندگان دخودرو، خدمات پس از فروش و کیفیت. در همین راستا هم گفت وگوهایی با کسانی که در این حلقه موثر هستند صورت گرفته است و امیدواریم این طرح به زودی در کمیسیون به تصویب برسد و به صحن علنی بیاید تا به قانون تبدیل شود.

وی افزود: این طرح که عنوان آن ساماندهی خودرو است طرح جامعی است، ما نمی‌خواهیم کار عجولانه‌ و احساسی انجام دهیم بنابراین سعی می‌کنیم نظرات کل زنجیره خودرو از تولید تا مصرف را دریافت کنیم. تا هم منافع مردم و هم منافع خودروسازان و قطعه سازان تامین شود و به آنها انگیزه دهد که خودروی باکیفیت ارائه کنند.

فیروزی با بیان این که احتمالا این طرح تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، ادامه داد: قطعا این طرح می‌تواند موثر و گره گشا باشد. طرح دیگری با عنوان مشابه در مجلس دهم نیز به تصویب رسیده بود که البته مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود ما قطعا از نقاط قوت آن طرح هم استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم طرح کاملتری را ارائه کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع با بیان اینکه برای تدوین این طرح با افراد مختلفی که در زنجیره خودرو هستند صحبت شده است، تصریح کرد: مردم از کیفیت، قیمت، شیوه عرضه و خدمات پس از فروش ناراضی هستند و در این سمت تولید کننده هم ناراضی است و می گوید قیمتی که شورای رقابت تعیین می‌کند قیمت مناسبی نیست و به زیان آنها است قطعه ساز هم ناراضی است زیرا هزینه مواد اولیه و دستمزد به روز پرداخت می‌شود، ولی آنها مبالغ خود را از خودروساز به صورت زمان دار دریافت می‌کنند. در این زنجیره هیچ کس راضی نیست بنابراین ما باید بررسی دقیق و کارشناسانه داشته باشیم. تا نهایتا نسخه‌ای که تهیه می‌شود نگرانی همه را برطرف کند و مشکلات را به حداقل برساند.