۰ نفر

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

فرمول قیمت‌گذاری خودرو در سال۹۹ تعیین شد/ قیمت تمام شده به اضافه سود ۵درصد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴
کد خبر: 436846
فرمول قیمت‌گذاری خودرو در سال۹۹ تعیین شد/ قیمت تمام شده به اضافه سود ۵درصد

یک منبع آگاه از تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: قیمت خودرو در سال٩٩ با توجه به فرمول قیمت تمام‌شده به اضافه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده محاسبه خواهد شد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ یک مقام آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره جزییات جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: روز گذشته سازمان حمایت و شورای رقابت برای تعیین فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو به توافق رسیدند که بر این اساس قرار شد قیمت خودرو با توجه به فرمول «قیمت تمام‌شده به اضافه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده» محاسبه شود.

وی تاکید کرد: البته بهره‌مندی خودروسازان از سود حداکثری ۵درصد منوط به زمانی است که شرکت به بهره‌وری ۷۰ درصدی رسیده باشد و خودروساز‌انی که بهره‌وری مناسب نداشته باشند سود کم‌تری برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

این منبع آگاه گفت: به این ترتیب سازمان حمایت و شورای رقابت، قیمت تمام شده محصولات را حساب کرده و ۵درصد سود به نرخ نهایی خودرو اضافه می‌کنند؛ در همین راستا خودروسازان نیز باید ماهانه گزارشی از عملکرد خود به ستاد تنظیم بازار ارائه دهند.

به گفته این مقام مسئول، در نهایت بعد از اینکه این دو نهاد قیمت تمام شده محصولات را محاسبه کردند، آن را در کمیته تخصصی خودرو اعلام کرده تا در جلسه تنظیم بازار درباره آن تصمیم‌گیری ‌شود.