۰ نفر

افت ۱۶ درصدی فروش بزرگترین خودروساز هند

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
کد خبر: 428143
افت ۱۶ درصدی فروش بزرگترین خودروساز هند

شرکت سوزوکی ماروتی به عنوان بزرگترین خودروساز هند از کاهش ۱۶ درصدی میزان فروش خود در ماه گذشته میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت های سوزوکی ماروتی (Maruti Suzuki) که بالغ بر ۵۰ درصد از بازار خودروهای سواری هند را در اختیار  دارد، در مارس سال جاری میلادی ۱.۵۶ میلیون دستگاه خودرو در این بازار به فروش رسانده و این در حالیست که میزان فروش آن در مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱.۸۶ میلیون دستگاه بوده است.

این بدان معناست که میزان فروش بزرگترین خودروساز هند در ماه گذشته میلادی تحت تاثیر شدید و گسترده ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افت داشته و کاهش یافته است.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان ، نارندرا مودی، نخست وزیر کشور هند با اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه ۲۱ روزه محدودیت های جدی و سخت گیرانه ای برای تردد و فعالیت شهروندان این کشور پرجمعیت وضع و اعمال کرد و به تمامی شرکت های خودروسازی نظیر سوزوکی ماروتی، ماهیندرا ، فورد،  تویوتاموتور و هیوندای موتورز که در این کشور کارخانه‌های خودروسازی بزرگی دارند ، دستور داد که خطوط تولید خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.