۰ نفر

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

هر روز تاخیر در پرداخت وام خودروسازان به ضرر قطعه‌سازان است/ تسهیلات اعطایی گره‌گشای مشکلات دو صنعت

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۳
کد خبر: 407307
هر روز تاخیر در پرداخت وام خودروسازان به ضرر قطعه‌سازان است/ تسهیلات اعطایی گره‌گشای مشکلات دو صنعت

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ضمن گلایه از بلاتکلیفی زمان پرداخت تسهیلات به خودروسازان گفت: هر روز تاخیر در پرداخت وام، هر دو صنعت قطعه و خودرو را با مشکل مواجه خواهد کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه همچنان زمان پرداخت و سازوکار تخصیص وام به خودروسازان بلاتکلیف مانده، اظهار کرد: ابتدا که قرار بود 10هزار میلیارد تومان وام به خودروسازان پرداخت شود و سپس آن را به 7200میلیارد تومان کاهش دادند، ولی حالا نه زمان و نه چگونگی تخصیص تسهیلات نامشخص نیست.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تاکید کرد: هر روز تاخیر در پرداخت وام خودروسازان و مطالبات قطعه‌سازان، به زیان هر دو صنعت خواهد بود چراکه این مبلغ می‌تواند تولید قطعه و در نهایت تیراژ خودرو را در روزهای پایانی سال افزایش داده و گره‌گشای برخی از مشکلات این دو صنعت مهم باشد، بنابراین تاخیر در آن جایز نیست.

به گفته نجفی منش، اگر این تسهیلات به موقع پرداخت نشود علاوه بر مشکلاتی که برای تولید ایجاد می‌کند، منجر به نارضایتی کارکنان صنعت قطعه به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و عیدی آن‌ها می‌شود و در نهایت نتایج منفی به همراه خواهد داشت.