۰ نفر

رئیس مجمع سایپا:

سایپا بحران را مدیریت کرده و روند رو به بهبودی را در پیش گرفته است

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۹
کد خبر: 368306
سایپا بحران را مدیریت کرده و روند رو به بهبودی را در پیش گرفته است

رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا گفت: سایپا با توجه به اقدامات و تلاش‌های هیأت‌مدیره و تیم مدیریتی جدید، موفق شده شرایط بحرانی را مدیریت کرده و روند رو به بهبودی پیش بگیرد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین، رحیم اسماعیلی دانا در این مجمع اظهارکرد: هیأت‌مدیره سایپا در چندماه گذشته تلاش‌های زیادی برای خروج این شرکت از بحران انجام داده و توانسته از منافع این سازمان در حوزه‌های مختلف دفاع کند.

وی افزود: بحران تولید در سال گذشته، وجود تعهدات معوقه پیشین در بخش تحویل خودرو به مشتریان و بدهی به قطعه‌سازان و بانک‌ها، کمبود نقدینگی مورد نیاز تولید و رشد شدید تورم از جمله مسائلی بوده که مدیران ارشد سایپا در ماه‌های گذشته با آن مواجه بوده‌اند.

اسماعیلی دانا با بیان این‌که مدیریت ارشد سایپا، حفظ منافع سهامداران و ذینفعان را تکلیف خود می‌داند، ادامه داد: برای کمک به ایجاد ثبات در امر اشتغال و جلب رضایت ذینفعان، اقدامات زیادی تاکنون انجام شده و تا پایان امسال نتایج آن آشکار خواهد شد.

رئیس مجمع سالیانه سایپا گفت: هیأت‌مدیره سایپا در سال جاری برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه رونق تولید، داخلی‌سازی قطعات خودرو، توسعه سبد محصول، طراحی و ساخت خودروهای جدید و تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار دارد که با اجرای آن‌ها، این شرکت بخش زیادی از مشکلات و موانع را پشت سر خواهد گذاشت.

وی افزود: در شرایط دشوار اقتصادی، سایپا و ایران‌خودرو با کمک و تلاش تمامی نیروهای فعال خود، به ادامه تولید و حرکت صنعت کشور کمک کرده و باید توسط همه نهادها و مجموعه‌های ذیربط مورد حمایت قرار گیرد.