۰ نفر

ویژگی‌های ب ام و ۷۳۰Li به عنوان یکی از لوکس‌ترین خودروها در بازار

۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۰۷
کد خبر: 336461
ویژگی‌های ب ام و ۷۳۰Li  به عنوان یکی از لوکس‌ترین خودروها در بازار

ب ام و ۷۳۰Li به عنوان یکی از لوکس ترین سدان بازار خودرو کشور شناخته می شود، که روزهای اول می شد تا نسخه کم آپشن آن را با قیمتی حدود ۵۷۰ تا ۶۱۰ میلیون تومان خرید. اما امروز شاهد هستیم که نسخه های ۲۰۱۷ صفر کیلومتر آن با بهای بیش از دو و نیم میلیارد تومان معامله می شود و برخی دلالان بهای نسخه های فول آپشن ۴ صندلی ب ام و ۷۳۰ Li را بیش از دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان اعلام می کنند و به دلیل همین قیمت زیاد، خرید این خودرو برای اکثر افراد جامعه غیر ممکن است.

سوییچ این خودرو اولین چیزیست که به هنگام اولین رانندگی خودرو توجه شما را به سمت خود جلب می کند. این سوییچ در خودرو لوکس بی ام و به چشم می خورد و کارایی های بسیار عجیب و جالب توجهی دارد. برای شروع کار با این سوییچ باید نزدیک به ماشین باشید و دکمه سمت چپ را نگه دارید.

توجه کنید که اگر این ماشین را در جای بدی پارک کرده باشید و یا پارکینگ شما کوچک و تنگ است، بی ام و برای شما راه حل ساده ای در نظر گرفته است: دکمه سمت راست روی سوییچ را نگه دارید تا به ماشین وصل شوید. بعد از اتصال دکه Engine Start  روی سوییچ را فشار دهید، وقتی روشن شد می توانید با استفاده از دکمه های روی سوییچ خودرو ماشین را جا به جا کنید، امکان استفاده از فرمان در این حالت وجود ندارد، اما با استفاده از سنسورهای پارک ماشین به صورت خودکار زمان توقف را کنترل می کند. البته در نظر داشته باشید که برخی از ماشین های چینی نیز به تازگی به این آپشن مجهز شده اند.

از قابلیت های دیگر این سوییچ هوشمند امکان انتخاب تنظیماتی است که می توانید آنها را زمانبندی کنید. به عنوان مثال می توانید سیستم تهویه خودرو را زمانبندی کرده تا قبل از این که سوار ماشین شوید شروع به کار کند و زمانی که درب ماشین را باز می کنیدُ هوای داخل اتومبیل خنک باشد.

هم چنین می توانید از میزان سوخت و بسیاری اطلاعات دیگر را بدون این که داخل ماشین و یا حتی نزدیک به ماشین باشید، آگاه شوید.

در این ماشین شگفت انگیز لوکس ترین اتاق ب ام به چشم می خورد. از امکانات جالبی که توجه هر کسی را به سمت خود جلب می کند این است که با یک حرکت دو انگشت دست در هوا به سمت راست و چپ می توانید آهنگی که در حال پخش است، را به آهنگ قبلی و بعدی عوض کنید. هم چنین با حرکت دایره وار انگشتان دست می توانید صدای پخش ملودی را کم و زیاد کنید.

کولر این ماشین یک صفحه دیجیتال دارد. البته در نظر داشته باشید که کولر جلو و عقب جداگانه کار می کنند و امکان تنظیم آنها به صورت کاملا مستقل وجود دارد.

از مهم ترین آپشن های خودرو بی ام و L730  می توان به تنظیم ارتفاع، امکان انتخاب مد اسپرت و آپشن های امنیتی مانند تشخیص افراد و آلارم برای جلوگیری از تصادف با اشخاص، هشدار تصادف از جلو، اتوپایلت، تنظیمات دوربین های ۳۶۰ درجه، سیستم پارک خودکار، هشدار به هنگام خروج از لاین ها – که در این هنگام فرمان ویبره می دهد- ، رادار نقطه کور که تمام این گزینه ها به بهترین شکل ممکن در خودرو فعال شده اند.

سری 7 جدید حدوداً ۱ سال و۸ ماه پیش توسط پرشیا خودرو برای بازار ایران رونمایی شد.

 

منبع : ویرلن