۰ نفر

جزئیات برنامه آلمان برای تولید اتوبوس و کامیون در ایران اعلام شد

بازگشت MAN آلمان به ایران

۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۵۵
کد خبر: 154452
بازگشت MAN آلمان به ایران

با گذشت حدود ۱۰ ماه از اجرایی شدن برجام و بهبود شرایط بازارهای بین‌المللی کمپانی کامیون و اتوبوس MAN آلمان به بازار ایران بازگشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ هاینس یورگن لووف،عضو ارشد هیات مدیره MAN  امروز در یک نشست خبری که با حضور نمایندگان این شرکت در ایران در اولین روز نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری برگزار شد، با اشاره به اینکه شرکت کامیون و اتوبوس MAN با بازگشت به ایران در دوران پساتحریم به دنبال گشودن فصل تازه ای از فعالیت خود در این منطقه است، تصریح کرد:MAN با بهبود کیفیت و راه حل های نیرومندتر و مقرون به صرفه به بازار ایران باز می گردد.

وی با تاکید بر پتانسیل فوق العاده ایران در بازار خودرو، ادامه داد: بخش خودروی ایران طی دهه گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

مدیر بازاریابی و فروش MAN  با اشاره به اینکه شرکت یاوران خودرو شرق به عنوان نماینده انحصاری در بخش اتوبوس و  شیران دیزل در حوزه تولید کامیون در ایران فعالیت می کنند، گفت:با حضور در نمایشگاه حمل و نقل اعلام می کنیم که به صورت شفاف وارد بازار ایران شدیم.

لووف با اشاره به اینکه به روزترین و پرقدرت ترین خودروهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ایم، ادامه داد:در حال حاضر علاوه بر اتوبوس های درون شهری که در داخل ایران تولید می شود برای تولید کامیون در ایران نیز برنامه داریم.

مدیر بازاریابی و فروش MAN  با اشاره به اینکه در زمینه تولید اتوبوس هایVIP  در ایران نام خوبی داریم و در سال جاری میزان تولید را دو برابر کردیم، افزود: در زمینه کامیون تازه وارد بازار ایران شدیم و شرکت شیران دیزل موتور مرکز فروش و خدمات پس از فروش را راه اندازی کرده و اولین سری محصولات وارد بازار ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال معرفی محصولات به بازار ایران هستیم، تاکید کرد:ما به دنبال نقش بیشتر در بازار  خودروهای تجاری هستیم به گونه ای که می خواهیم به سه عضو برتر بازار در این بخش تبدیل شویم.

جزییات فروش اقساطی اتوبوس های بین شهری

 در ادامه محمدعلی کریمی، مدیرعامل شرکت یاوران خودرو شرق با اشاره به اینکه حدود یک دهه پیش توافقنامه تولید اتوبوس های بین شهری MAN را امضا کردیم، تصریح کرد:با توجه به اینکه در سال های 2005 و 2006 این اتوبوس به عنوان بهترین اتوبوس دنیا شناخته شد حدود دو سال طول کشید تا ساخت آن در داخل انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال های 88 و 89 طبق برنامه تولید را انجام دادیم، اضافه کرد:با اعمال تحریم ها از سال 90 نتوانستیم طبق برنامه پیش برویم و در سال های 91 و 92 افت شدید تولید داشتیم.

مدیرعامل شرکت یاوران خودرو شرق تاکید کرد: در سال 90 برنامه تولید ما 150 دستگاه بود که متاسفانه 84 دستگاه تولید شد، در سال های 91 و 92 نیز برنامه به ترتیب تولید 200 و 250 دستگاه اتوبوس بود که در سال 91 هفت دستگاه و در سال 92 هشت دستگاه تولید شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 با افزایش نرخ ارز و اعمال تحریم ها میزان تولید به شدت کاهش یافت، افزود:از نیمه دوم 92 با بهبود فضای سیاسی و اقتصادی و با تغییر دیدگاه شرکت های خارجی و امکان انجام مبادله از طریق بانک ها توانستیم تولید را افزایش دهیم، این در حالی است که اگر برجام اجرا نمی شد باید شرکت را تعطیل می کردیم.

کریمی با اشاره به اینکه MAN با سیاست های جدید وارد بازار ایران شده، گفت:در سال جاری میزان تولید به 100 دستگاه می رسد و به علاوه به دنبال آن هستیم که تولید اتوبوس گازسوز را در ایران آغاز کنیم.است

به گفته کریمی هم اکنون 50 درصد قطعات اتوبوس ها ساخت داخل است.

وی همچنین قیمت اتوبوس های بین شهری را 720 میلیون تومان اعلام کرد و از شرایط فروش به صورت 60 درصد نقد و 40 درصد اقساط خبر داد.

تخفیف ویژه MAN برای متقاضیان کامیون

بر اساس این گزارش شرکت مان آلمان در زمینه صادرات انواع مختلف کامیون و کشنده به ایران نیز با شرکت شیران دیزل موتور وارد همکاری شده و قصد دارد در فاز اول کشنده‌های با برند مان را به ایران وارد کند.  رمضان، مدیرعامل شرکت شیران دیزل نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه در بخش کامیون در نقطه شروع فعالیت در بازار ایران قرار داریم، گفت:تعدادی ثبت سفارش صورت گرفته که تا 35 الی 40 روز آینده وارد بازار ایران می شوند.

وی با اشاره به اینکه فعلا فروش به صورت نقدی صورت می گیرد، افزود:کامیون های MAN بین 400 تا 520 میلیون تومان قیمت گذاری شده که در نمایشگاه 20 تا 40 میلیون تومان تخفیف برای خریداران در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شیران دیزل با بیان اینکه در فاز اول پروژه به صورت CKD  انجام خواهد شد، گفت:برای رسیدن به داخلی سازی در سطح 20 درصد در سال اول، اکنون در فاز مطالعاتی هستیم.

رمضان با بیان اینکه میزان تولید بر اساس نیاز بازار خواهد بود و فعلا نمی توان رقمی اعلام کرد، گفت:به دنبال آن هستیم که سهم قابل توجهی از بازار ایران را در اختیار بگیریم.

چهاردهمین نمایشگاه حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری از روزهای 6 تا 9 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.