۰ نفر

عاقبت گوشی های سرقتی چیست؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبر: 702058
عاقبت گوشی های سرقتی چیست؟

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۴۰ نفر از سارقان در طرح تشدید مبارزه با سرقت در پایتخت خبر داد و گفت: ۵۱ باند سرقت شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سردار عباسعلی محمدیان؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص عاقبت گوشی های سرقتی و ارسال به خارج از کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه طرح "رعد" پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی و عمده اقدامات پلیس پیشگیری از سرقت است؛ البته کشف اموال مسروقه هم در امر پیشگیری از سرقت تاثیرگذار است.

وی افزود: همانطور که سردار رادان فرمانده کل انتظامی گفته بود طرح تشدید مبارزه با سارقان در کشور اجرا شده است و در تهران هم نتایج خوبی داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: در این مرحله از طرح کاشف که در امتداد همان طرح تشدید مبارزه با سارقان است، ۵۱ باند سرقت شناسایی و منهدم شده‌اند.

محمدیان با بیان اینکه ۲۴۰ نفر از سارقین پایتخت دستگیر شده‌اند، گفت: ۸۰ درصد این افراد یعنی ۱۸۴ نفر دارای سابقه سرقت هستند.

وی با اشاره به عاقبت گوشی‌های مسروقه و آنچه که در انتظارشان هست، گفت: بخش زیادی از تلفن های همراه سرقتی از کشور خارج می‌شوند و بخش دیگری از آنها توسط مالخران اوراق می‌شوند.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: طلاهای مسروقه ذوب می‌شوند و نتیجه تمامی این اقدامات به مالخران و فعالیت آنها گره خورده است.

محمدیان خطاب به مالخران و افرادی که کالاهای مشکوک سرقتی را خرید و فروش می‌کنند، گفت: مالخران و آن دسته از کاسبانی که اقدام به خرید و فروش کالاهای مشکوک می‌کنند بدانند که اقدامات پیچیده پلیسی علیه آنها شروع شده است و در روزهای آینده به سراغ آنها می‌رویم.

وی ادامه داد: چرخه سرقت قطع نمی‌شود مگر اینکه مالخران شناسایی و دستگیر شوند چرا که این مالخران هستند که به سرقت دامن می‌زنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با آرزوی اینکه امیدواریم روز بدون سرقت را در پایتخت ثبت کنیم، گفت: در قانون برای اسنادی که دارای سابقه هستند پیش بینی شده است تا قرار اولیه سنگینی صادر شود و احکامشان نسبت به دیگر متهمان سنگین‌تر باشد.

محمدیان در پایان با اشاره به سامانه "نما" گفت: همانطور که می‌دانید پلیس آگاهی اقدام به راه‌اندازی سامانه "نما" کرده است تا مالباختگان بتوانند در کمترین زمان اموال سرقتی خود را شناسایی کنند.