۰ نفر

تصاویر ماهواره ای از حمله پهپادی به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان / میزان خسارت چقدر است؟

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۲
کد خبر: 698320
تصاویر ماهواره ای از حمله پهپادی به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان / میزان خسارت چقدر است؟

تارنمای خبری دفاعی «دیفنس اکسپرس» در گزارشی به حمله پهپادی (ناموفق) شنبه شب به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان اشاره کرد و نوشت: براساس تصاویر ماهواره‌ای در این حمله این تاسیسات هیچ آسیبی ندیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای خبری دفاعی «دیفنس اکسپرس» براساس تصاویر ماهواره «اسکای سَت» که سایت Planet Lab آن را در ساعت ۱۰:۱۰ صبح به وقت محلی بعد از این حمله پهپادی به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان منتشر کرده است، هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای در این تاسیسات دیده نمی‌شود.

تصاویر ماهواره ای حمله اصفهان

این سایت علاوه بر این عکس که روز ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) گرفته است، عکس قبلی این سایت که در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ (۵ آذر ماه) گرفته شده (پیش از حمله پهپادی به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان) را نیز منتشر کرده است.

تصاویر ماهواره ای حمله اصفهان

این پایگاه خبری در گزارش خود تاکید کرد که با مقایسه این دو تصویر به نظر نمی‌رسد که هیچ خسارت قابل توجهی در اثر حمله پهپادی به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان به این تاسیسات وارد شده باشد.

ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شنبه شب ۸ بهمن سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه نوشت، مقام های آمریکا ضمن رد دخالت این کشور در حمله پهپادی (ناموفق) شب گذشته (شنبه) به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان، گفته‌اند که رژیم صهیونیستی مسئول این عملیات بوده است.

تارنمای وال استریت ژورنال افزود: این نخستین عملیات نظامی اسرائیل در دوره دولت جدید راست گرای افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم علیه ایران است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکا و افراد آگاه از این عملیات افزود: مقام‌های اسرائیل و آمریکا راه‌های تازه را برای مبارزه با فعالیت‌های ایران شامل تعمیق همکاری نظامی آن با روسیه بررسی می‌کنند.

به نوشته این روزنامه؛ این کارخانه مهمات سازی در کنار یک مرکز پژوهش فضایی قرار داشته که واشنگتن آن را به علت همکاری با برنامه موشکی بالستیک ایران تحریم کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

نتانیاهو در دوره پیشین نخست وزیری (از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱)، یک رشته عملیات گستاخانه و جسورانه تهاجمی درون ایران اجرا کرده است.

به گفته افراد آگاه؛ ویلیام برنز مدیر سیا هفته گذشته برای بررسی موضوع ایران و دیگر مسائل منطقه‌ای سفری پنهانی به اسرائیل کرد و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم قرار است روز دوشنبه برای ادامه مذاکرات درباره ایران و دیگر مسائل منطقه‌ای وارد اسرائیل شود.

ایالات متحده و رژیم صهیونیستی هفته گذشته بزرگ ترین و گسترده ترین رزمایش مشترک را با شرکت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نظامی و رشته طرح‌هایی برای آزمودن توانایی از کارانداختن و منهدم ساختن سامانه‌های دفاع هوایی و سوختگیری مجدد هواپیماهای جت برگزار کردند که می‌توانند عوامل مهم و اصلی در حمله نظامی بزرگی به ایران باشند.

همچنین پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم روز یکشنبه به وقت محلی تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات به ایران شرکت نکرده است اما از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز بامداد یکشنبه و پس از این حمله ناموفق در بیانیه‌ای اعلام کرد: شامگاه شنبه - هشتم بهمن - یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ناموفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

در بیانیه وزارت دفاع که به دنبال وقوع حادثه انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان منتشر شد، آمده است: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده‌ها با موفقیت دفع شده است.

این بیانیه می‌افزاید : این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزئی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت‌، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.