۰ نفر

رویای ثروتمند شدن، مرد پارچه فروش را راهی زندان کرد

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 640607
رویای ثروتمند شدن، مرد پارچه فروش را راهی زندان کرد

علیرضا پارچه‌فروش کارکشته‌ای است که یک سرمایه‌گذاری بدون سواد در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال، او را با وجود سرپرست خانوار بودن راهی زندان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، علیرضا مرد ۴۷ ساله‌ای است که تیر ماه سال ۱۳۹۹ با فروش زیورآلات همسر و بسیاری از اقلام خانگی خود به منظور افزایش سرمایه اندک خود با وساطت یکی از دوستان وارد بازار خرید و فروش پول الکترونیکی می‌شود، اما علی‌رغم همه تلاش‌ها و پیشنهاداتی که برای خرید برخی نمادها از جانب دوستان و بستگان دریافت می‌کرده هیچ توفیقی در این حوزه نداشته و با دریافت پول دستی جهت تزریق مجدد سرمایه در این حوزه متضرر می‌شود.

به دنبال نواسانات این بازار با کاهش آورده علیرضا به ثلث مبلغ دارایی او و همسرش که به عبارتی تمام دارایی خود را در این راستا هزینه کرده بودند، تصمیم می‌گیرند عطاء این بازار به ظاهر پرسود را به لقایش بخشیده و سرمایه ته‌کشیده خود را از حساب کاربری خارج کنند، اما پیش از عملی شدن این تصمیم به توصیه یکی از همکاران که او نیز مبلغی را در اختیار کارگزاری که به دروغ سابقه سال‌ها فعالیت در حوزه خرید و فروش بیت‌کویین را داشته مجدد با همه فشاری که از سمت طلبکاران بر حسب حسن نیت مبلغی که داشتند و مبلغی را در اختیار این زوج قرار داده بودند صبوری می‌کنند تا سیر نزولی و اصلاحی بازار تمام شود، اما تمام نمی‌شود و سرمایه آن‌ها زایل می‌شود.

همسایه دیوار به دیوار او اگرچه مازاد دارایی خود را در اختیار علیرضا قرار داده بود، اما با طولانی شدن قول و قرارهای علیرضا دایر بر تسویه دین شاکی او شده و با طرح شکایت نان‌آور خانه کناری‌شان را از تاریخ ۲۱ فروردین امسال روانه یکی از زندان‌های استان اصفهان می‌کند.

در ادامه با اقامه دعوی از جانب این طلبکار خصوصی، دو شاکی دیگر که تا چند روز پیش در شمار همکاران علیرضا بودند علی‌رغم توضیح همسر زندانی مبنی بر اینکه ضرری که آن‌ها داشته‌اند نسبی است و شرایط به این نحو نمی‌ماند و دیون از بازاری که به اصلاح به کف خود خورده تأمین خواهد شد رقم بدهی این زندانی از ۶۰ میلیون تومان به ۱۰۸ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

همسری که در وضعیت قرمز بازار ارز دیجیتال که به توصیه دوستان نویددهنده روزهای سبز و پربازده تعریف می‌شد شروع به قرض گرفتن از دوستان و آشنایان کرده بودند، خانواده علیرضا حتی توان تأمین مایحتاج زندگی خود را در غیاب سرپرست خانواده ندارند.

ستاد دیه استان اصفهان پس از تحقیقات و اخذ استعلام ثبتی و ملکی مورد نیاز در راستای حل مشکلات این زندانی ضمن برگزاری جلسات متعدد با شاکیان و معارفه مددجو جهت اخذ وام قرض‌الحسنه رقم بدهی را تا به امروز به رقم ۴۰ میلیون تومان کاهش داده است، اما بابت مبلغ باقیمانده علیرضا همچنان دربند حضور دارد.