۰ نفر

تندباد و طوفان در راه اصفهان

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴
کد خبر: 622806
تندباد و طوفان در راه اصفهان

اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وزش تندبادهای لحظه‌ای و طوفان گرد و غبار از پیش از ظهر فردا تا عصر جمعه در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، منصور شیشه فروش اظهار کرد: شب گذشته تندباد لحظه‌ای در محور نائین _ انارک اتفاق افتاد که در محور انارک به‌صورت موقت محدودیت تردد از سوی پلیس راه اعمال شد.

وی با اعلام اینکه از امروز تا آخر هفته در همه مناطق استان شاهد تندباد خواهیم بود، گفت: از فردا ظهر در بیشتر مناطق استان تندباد شدید آغاز می‌شود و طوفان لحظه‌ای و گرد و غبار خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سامانه جوی که در استان مستقر شده فاقد رطوبت است و انرژی خود را به‌صورت باد تخلیه می‌کند که باعث ایجاد تندباد و طوفان‌های لحظه‌ای می‌شود، علاوه بر آن کانون‌های گرد و غبار در استان نیز به علت خشکی، باعث خیزش گرد و غبار می‌شوند.

وی از کاهش میدان دید در محورهای مواصلاتی، گرد و غبار و طوفان و تندباد از پیش از ظهر فردا تا عصر جمعه خبر داد و گفت: طوفان و تندباد فردا بیشتر مناطق استان را در بر می‌گیرد، اما در مناطق مرکزی، غربی و جنوب شدت بیشتری دارد و پیش بینی شده سرعت باد ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت باشد.

شیشه فروش با بیان اینکه تندباهای نقطه‌ای و لحظه‌ای در روز جمعه بیشتر در مناطق شرق نمودار می‌شود، افزود: سرعت وزش باد در محورهای جاده ای اصفهان، کوهپایه، سگزی، نائین، انارک، جندق، خور و بیابانک و اردستان تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی از آماده باش عوامل مدیریت بحران در استان خبر داد و گفت: تیم‌های پلیس راه، راهداری، اورژانس و هلال احمر در مناطق مختلف برای ارائه خدمات امدادی مستقر هستند و ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای، ۴۶ پایگاه هلال احمر، ۴۴ راهدارخانه، پایگاه‌های پلیس و پلیس راه، ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌ها، ۱۰ ایستگاه امنیت سلامت در محورهای اصلی و ۱۹ ایستگاه امنیت سلامت در محورهای روستایی ایجاد و تجهیز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به رانندگان توصیه کرد فردا و پس فردا سفرهای خود را به تعویق بیندازند و گفت: رانندگان باید به هشدارها و نکات ایمنی در محورهای مواصلاتی به ویژه در شرق استان توجه کنند و اگر با تندباد مواجه شدند توقف کنند.

وی همچنین از افزایش ۷۰ درصدی ترددها در استان از ۲۵ اسفند تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: ورودی به استان ۵۳ درصد و خروجی از استان ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. شب گذشته ۶۱ هزار مسافر نوروزی در هتل‌ها، مهمان پذیرها، خانه های استیجاری، مدارس و ورزشگاه‌ها اسکان پیدا کردند که از این تعداد ۱۳ هزار نفر در باغ فدک حضور داشتند و در مجموع تاکنون ۲۱۰ هزار مسافر نوروزی در استان استقرار پیدا کرده‌اند.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تصادفات ۹۳ تصادف در جاده‌های استان داشتیم، گفت: در این تصادفات ۱۳ فوتی و ۱۱۴ مجروح داشتیم که تعداد مجروحان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. علت بیشتر تصادفات نیز خطای انسانی، واژگونی، سبقت غیرمجاز و سرعت زیاد بوده است.