۰ نفر

اپراتور پلیس ۱۱۰ ناجی یک دختر نوجوان شد

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کد خبر: 613976
اپراتور پلیس ۱۱۰ ناجی یک دختر نوجوان شد

با پیگیری کاربر پلیس ۱۱۰، دختری که در دام پسری جوان گرفتار شده و از یکی از شهرهای شرقی کشور به کرج فرار کرده بود، به خانه برگشت.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، ساعت ۹:۳۰صبح ۲۸بهمن‌ماه وقتی زنگ تلفن ۱۱۰پلیس کرج به صدا درآمد، یکی از کاربران گوشی را برداشت و از پشت تلفن صدای مضطرب و نگران زنی را شنید که کمک می‌خواست.

زن می‌گفت که از یکی از شهرهای شرقی کشور تماس می‌گیرد و نگران خواهر نوجوانش است. او سپس توضیح داد: خواهرم از مدتی قبل و از طریق فضای مجازی با پسری در کرج آشنا شد و آن پسر با وعده‌ دروغین ازدواج،  وی را فریب داد و کاری کرد که خواهرم خانه را بی‌خبر ترک کرده و به کرج بیاید. اما چند روز بعد در حالی که گریه می‌کرد و پشیمان بود با ما تماس گرفت و گفت که در خانه‌ای در کرج زندانی است و درخواست کمک کرد.

او آدرس خانه را نمی‌دانست اما شماره راننده اینترنتی که او را به این خانه رسانده بود به ما گفت و بعد تلفن قطع شد و حالا به‌شدت نگران خواهرم هستیم.

به‌دنبال این تماس کاربر پلیس برای نجات دختر نوجوان دست به‌کار شد. او ابتدا با راننده اینترنتی تماس گرفت و با پرس و جو از او، نشانی خانه‌ای که دختر نوجوان را به آنجا رسانده بود به‌دست آورد.

پس از آن ماجرا را به کلانتری اطلاع داد و به این ترتیب مأموران گشت کلانتری راهی نشانی مورد نظر شدند و ضمن دستگیری فردی که دختر نوجوان را فریب داده بود، خانواده دختر را برای تحویل گرفتن دخترشان به کلانتری دعوت کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به قدردانی خانواده دختر از پلیس گفت: با دستور فرمانده انتظامی استان، کاربر مرکز فوریت پلیسی به نحو مقتضی تشویق شد.

مرگ مرموز دختری در استخر 

تحقیقات برای کشف اسرار مرگ دختری که جسدش در استخر یک مجتمع مسکونی در پایتخت پیدا شد به بازداشت ۲ آشنا منجر شد. به گزارش همشهری، این حادثه پنجشنبه گذشته در یکی از مجتمع‌های مسکونی در شمال تهران رخ داد و با حضور قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران و تیم جنایی در محل، تحقیقات آغاز شد.

قربانی دختری ۲۲ساله بود که جسدش در استخر افتاده و اورژانس علت اولیه مرگ او را خفگی اعلام کرده بود. دختر جوان که قرار بود به‌زودی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به کشور ترکیه سفر کند شب حادثه مهمان خانه یکی از دوستانش بود  و به همین دلیل ماموران به تحقیق از دوست او پرداختند.

وی که در آن مجتمع مسکونی زندگی می‌کرد، گفت: با نسیم(متوفی) در کلاس‌های کنکور دوست شدم. چون می‌خواست به ترکیه برود، شب حادثه او را به خانه‌ام دعوت کردم  و او به همراه دوستش آمد. هر ۳به استخر مجتمع رفتیم. اما یکباره نسیم غیبش زد. من و دوستش استخر را گشتیم اما نبود و وقتی برگشتیم جسدش را دیدیم.

گفته‌های دوست متوفی عجیب بود. چرا که عمق استخر به ۲ متر هم نمی‌رسید و قد قربانی حدود ۱۶۳سانتی‌متر بود. از طرفی فقط ۳نفر در فضای استخر بودند و اینکه چطور ۲ دوست او صدایش را نشنیده بودند؟ همه اینها ابهاماتی است که در پرونده مطرح شده است و قاضی دستور تحقیقات بیشتر از ۲ مظنون را صادر کرده تا ابهامات برطرف شود. از سوی دیگر جسد به پزشکی قانونی انتقال یافته تا علت اصلی مرگ نیز مشخص شود.

دستگیری قاتلان سرهنگ بازنشسته

۲روز پس از پیدا شدن جسد سوخته رئیس سابق پلیس امنیت و اطلاعات آذربایجان‌غربی در صندوق عقب خودرواش، عاملان این جنایت دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، از روز یکشنبه هفته گذشته و به‌دنبال ناپدید شدن سرهنگ بازنشسته پلیس به نام باباعلی نوبخت، تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از او آغاز شد. به‌گفته خانواده رئیس سابق پلیس امنیت و اطلاعات آذربایجان غربی، وی آخرین بار با منزل تماس گرفته و گفته بود که پس از انجام کاری به خانه برمی‌گردد اما باگذشت زمان  از او خبری نشده بود.

از آنجا که وی آخرین‌بار سوار بر خودروی شخصی خود از خانه خارج شده بود، مشخصات این خودرو در اختیار تمامی تیم‌های گشتی قرار گرفت و جست‌وجو برای یافتن ردی از وی آغاز شد تا اینکه روز شنبه گذشته به پلیس خبر رسید خودرویی در ته‌دره‌ای در گردنه قوشچی پیدا شده است.

وقتی مأموران به محل حادثه رفتند، متوجه شدند که خودرو پس از آنکه آتش زده شده، به اعماق دره سقوط کرده است. در ادامه بررسی‌ها جسد سوخته مردی که در داخل صندوق عقب بود پیدا شد. طولی نکشید که معلوم شد خودرو متعلق به سرهنگ بازنشسته است و جسدی که داخل صندوق عقب بود نیز جسد اوست.  بررسی‌ها برای کشف راز این جنایت ادامه یافت تا اینکه روز گذشته فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری قاتلان سرهنگ بازنشسته خبر داد.

سردار مسعود خرم‌نیا گفت: در پی کشف جسد بابا علی نوبخت در محل گردنه قوشچی، اکیپی از عوامل پلیس آگاهی استان با حضور در محل، تحقیقات برای کشف راز این جنایت را آغاز کردند.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی، اقدامات فنی برای شناسایی قاتل یا قاتلان آغاز شد که در تحقیقات اولیه کارآگاهان جنایی مشخص شد، متهمان ۲مرد و یک زن هستند که پس از جنایت از محل گریخته‌اند. به‌گفته وی، با بررسی‌های تخصصی ۲نفر از متهمان در ارومیه و همدست دیگرشان در یکی از شهرهای مرزی استان دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند. سردار خرم نیا با اشاره به اینکه این موضوع هیچ ارتباطی با شغل سابق مقتول ندارد، خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به جرم ارتکابی با انگیزه اختلاف شخصی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.