۰ نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان؛

جمعیت هلال احمر هرمزگان در حالت آماده باش قرار گرفت

۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰
کد خبر: 594013
جمعیت هلال احمر هرمزگان در حالت آماده باش قرار گرفت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: تیم‌های امداد و نجات و تجهیزات لجستیکی این جمعیت جهت امدادرسانی به متاثران احتمالی از بارش‌های پیش بینی شده درحالت آماده باش قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مختار سلحشور روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: سازمان هواشناسی پیش بینی احتمال بارش گسترده در هرمزگان کرده است و از همین رو اطلاع رسانی به اهالی مناطق زلزله زده و دیگر اهالی ساکن شده در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای فاصله گرفتن از این نقاط درحال انجام است تا بدین وسیله بتوان میزان آسیب های احتمالی را کاهش داد.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از اواخر هفته جاری شاهد بارندگی در سراسر این استان خواهیم شد و امکان بروز آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

وی توصیه کرد: شهروندان به هشدارهای هواشناسی توجه داشته و با تیم‌های امدادی نهایت همکاری را به عمل آورند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز گذشته گفته بود: براساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی این استان در روزهای آینده شاهد ناپایداری جوی و دریایی خواهد شد و به همین دلیل هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

مهرداد حسن‌زاده افزود: این وضعیت جوی از چهارشنبه هشت دی تا دوشنبه ۱۳ دی ماه تداوم خواهد داشت و به همه اعضای ستاد مدیریت بحران در سطح استانی و شهرستان اعلام آماده باش شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: توصیه می شود امروز تردد شناورهای سبک، تفریحی و صیادی در تنگه هرمز با احتیاط انجام شود.

کیانوش عارفی ادامه داد: برای غالب نقاط کشور و هرمزگان از روز چهارشنبه، هشتم  تا روز دوشنبه، سیزدهم دی ماه فعالیت سامانه بارشی فعالی پیش بینی می شود که تقویت و اوج فعالیت آن بعد از ظهر روز جمعه تا دوشنبه، سیزدهم دی ماه رخ خواهد داد.

وی افزود: حجم بارش در روزهای یاد شده قابل ملاحظه پیش‌بینی شده که سبب آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد و این بارش های همراه با تند بادلحظه ای، رعد و برق و تگرگ  پیش بینی می‌شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: دریا نیز در این مدت به نسبت مواج خواهد شد که توصیه می شود از ترددهای غیر ضرور، صعود به ارتفاع‌ها و دریاروی خودداری شده و تمهیدهای لازم نیزاندیشیده شود.

عارفی اضافه کرد: از نظر دمایی، امروز شاهد کاهش دمای کمینه در هرمزگان بوده ایم، البته در پایان هفته، مجددا افزایش دمای کمینه و افزایش رطوبت نسبی پیش بینی می شود.