۰ نفر

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد؛

بازداشت عوامل کلیپ ساختگی اهانت به یک روحانی

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۲۱
کد خبر: 521552
بازداشت عوامل کلیپ ساختگی اهانت به یک روحانی

سرهنگ موقوفه ای از شناسایی و بازداشت افرادی خبر داد که با تهیه و انتشار یک کلیپ ساختگی در فضای مجازی، توهین و ضرب و شتم یک روحانی را به تصویر کشیده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بازداشت فردی که در فضای مجازی مرتکب جرم شده بود، اظهار کرد: حدود ساعت ۱۸ روز جمعه پنج پسر جوان حدوداً ۲۲ تا ۲۳ ساله در منطقه پاسداران، خیابان بوستان ششم، افرادی اقدام به تهیه کلیپی کردند که با تهیه و انتشار یک کلیپ ساختگی در فضای مجازی، توهین و ضرب و شتم یک روحانی را به تصویر کشیده بودند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در کلیپ مذکور، یکی از این پسران جوان ضمن بی‌احترامی به یک روحانی معمم، زیر گوش وی زد.

او تصریح کرد: با انتشار این کلیپ، عوامل پلیس پیشگیری به سرعت، نسبت به شناسایی افرادی که در نشر و بازنشر کلیپ مذکور دخیل بودند، اقدام کردند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه صبح امروز چهار نفر از افرادی که در انتشار و بازنشر این کلیپ در فضای مجازی نقش داشتند، بازداشت شده و به کلانتری ۱۰۲ پاسداران منتقل شدند، گفت: اقدامات بعدی درباره شناسایی دو نفر دیگر که از بازیگران این کلیپ بودند، ادامه یافت که در بررسی‌ها مشخص شد، پسری جوان حدوداً ۲۲ ساله و مردی حدوداً ۵۰ ساله در کلیپ مذکور بازی کرده‌اندو این کلیپ ساختگی است.

رییس پلیس پیشگیری فاتب عنوان کرد: این دو نفر پدر و پسر بودند و با بررسی بیشتر مشخص شد صرفاً به لحاظ ماجراجویی و خودنمایی اقدام به ضبط این کلیپ کرده‌اند.

به گفته این مقام انتظامی، در نهایت این دو نفر نیز ساعت ۱۸ امروز بازداشت شده و پرونده آن‌ها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی منعکس شد.