۰ نفر

سرقت ۷میلیاردی از همسایه

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۳
کد خبر: 460873
سرقت ۷میلیاردی از همسایه

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: چهارم تیرماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری ۱۳۲نبرد به این یگان برای رسیدگی تخصصی ارجاع و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان عنوان داشت: شاکی با حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت، دوم تیر ماه حدود ساعت ۲۱:۰۰ شب منزلم را واقع در بلوار ابوذر ترک و پس از مراجعت به منزل در ساعت ۲۳:۳۰ قصد ورود به واحدم را داشتم که متوجه شدم درب واحد از داخل قفل شده است. بلافاصله به عوامل آتش نشانی و پلیس ۱۱۰ اطلاع دادم که پس از بازکردن درب با مشاهده بهم ریختگی منزل متوجه شدم مقادیری طلا به ارزش تقریبی ۷ میلیارد ریال سرقت شده است. 

رییس  پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: کارآگاهان این یگان برای انجام تحقیقات محلی و میدانی به محل سرقت مراجعه کردند و دربررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که هیچگونه تخریبی روی درب واحد صورت نگرفته و ساختمان محل سرقت ۴ طبقه تک واحدی و فاقد دوربین مداربسته بود که منزل شاکی در طبقه دوم ساختمان قرار داشت.

کارآگاه کنجوریان در ادامه افزود: در بازدید صورت گرفته مشخص شد سارق از طریق بالکن طبقه اول و با استفاده از نردبان به منزل شاکی وارد و پس از سرقت، با بستن پرده اتاق خواب به لبه بالکن از واحد منزل شاکی خارج شده است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: ظن ماموران مبنی بر سرقت توسط همسایه طبقه اول قوت گرفت، و همچنین بررسی‌های اکیپ اعزامی در خصوص زندگی همسایه طبقه اول نشان داد وی از نظر معیشتی دارای وضعیت نامطلوبی بوده و دارای اعتیاد به مواد مخدر و فاقد شغل مشخصی است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که همسایه طبقه اول پس از وقوع سرقت از منزل شاکی چند ماه اجاره عقب افتاده خود تسویه کرده است و حتی پیشنهاد خرید واحد اجاره‌ای را به صاحب ملک داده است.

رییس  پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: با تجمیع تمامی موارد کارآگاهان ششم مرداد ماه با هماهنگی‌های قضائی اولین مظنون پرونده را به پایگاه ششم احضار و متهم در همان تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ کنجوریان¬ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت از منزل شاکی و فروش طلاحات سرقتی متهم با دستور مرجع قضائی روانه زندان شد.