۰ نفر

زن کوهنورد قربانی سرقت طلا

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۷:۱۴
کد خبر: 407725
زن کوهنورد قربانی سرقت طلا

مرد جنایتکار که به‌خاطر سرقت طلاهای زن کوهنورد مهابادی وی را به قتل رسانده بود از سوی پلیس دستگیر شد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، «خدیجه خدیر»، کوهنورد 68 ساله که از فعالان محیط‌ زیست و به مادر محیط زیست مهاباد معروف است از ساعت 9 صبح چهارشنبه 11 دی برای رفتن نزد پزشک معالجش از خانه‌ خارج شد. اما دیگر برنگشت وقتی بعد از 24 ساعت خانواده‌اش ردی از او پیدا نکردند موضوع را به پلیس اطلاع دادند. از آنجا که وی در زمینه پاکسازی زباله‌ها در مسیرهای محیط زیستی و کوهستان فعالیت داشت حدود 70 کوهنورد مسیرهایی را که احتمال کوه‌پیمایی و پیاده روی او می‌رفت، جست وجو کردند اما ردی از او به دست نیامد. تا اینکه سرانجام 4 روز بعد یعنی روز شنبه پیکر بی‌جان «خدیجه خدیر» در محور مهاباد - بوکان پیدا شد.

همزمان با کشف جسد زن کوهنورد نخستین بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد وی به قتل رسیده است و از آنجا که طلاهایش نیز سرقت شده بود این فرضیه که وی قربانی سرقتی مرگبار شده باشد قوت گرفت.

 سرهنگ برزو تجاری- فرمانده انتظامی مهاباد- در این باره گفت: به‌دنبال ناپدید شدن این بانوی کوهنورد مهابادی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

با بررسی موضوع و بازداشت تعدادی از افراد در نهایت مظنون اصلی توسط پلیس آگاهی شناسایی شد و پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه قاتل از نزدیکان و همسایه مقتول بود گفت: متهم به سبب صمیمیت با این خانواده رفت و آمد خانوادگی داشت اما قاتل در روز حادثه مقتول را که قصد رفتن به کوهنوردی داشت، سوار خودرو شخصی خود کرده و در مسیر حرکت به طرف جاده بوکان وی را خفه کرده‌است.فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: قاتل پس از بازداشت و اعتراف به قتل خود، همراه مأموران انتظامی و پلیس آگاهی بر سر صحنه جرم حاضر و پس از کشف جنازه، جزئیات این قتل در صحنه جرم بازسازی شد.

سرهنگ تجاری با اشاره به انگیزه قاتل عنوان کرد: اعترافات قاتل نشان می‌دهد وی برای دزدیدن طلا و جواهرات مقتول وی را به قتل رسانده‌است.