۰ نفر

مراقب کلاهبرداری تورهای مسافرتی و زیارتی باشید

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبر: 381148
مراقب کلاهبرداری تورهای مسافرتی و زیارتی باشید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن اشاره به ایام اربعین حسینی (ع) بر هوشیاری زائران جهت حضور در کشور عراق تاکید کرد و از شهروندانی که تصمیم به عزیمت به آن مکان مقدس را دارند خواست : هشدارها و توصیه‌های سایبری را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا در تشریح این خبر اظهار داشت : باتوجه به قرار گرفتن در ماه محرم‌الحرام و نزدیک شدن به ایام ماه صفر و اربعین حسینی (ع) و با توجه به آداب و رسومات مذهبی ویژه این ایام، مبنی بر افزایش سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، فرصت برای کلاهبرداران نیز فراهم است.

این مقام مسئول ادامه داد : افراد مجرم و کلاهبردار با سوءاستفاده از وقایع جاری و با درج تبلیغات دروغین در سایت‌های مختلف مبنی بر اعزام متقاضیان و سفر به اماکن مذهبی و متبرکه عتبات عالیات و با ارائه پکیج‌های رفاهی و خدماتی دروغین و عمدتاً پایین‌تر از عرف تعیین شده نسبت به فریب متقاضیان اقدام  می کنند و پس از دریافت هرگونه مبالغ تحت عنوان بیعانه و یا تسویه صورت حساب قبل از اعزام به سفر، پاسخگوی تعهدات خود نخواهند بود.

سرهنگ پاشایی افزود:پلیس فتا بر اساس ماموریتهای ذاتی خود در رصد های یومیه ، ضمن شناسایی تعدادی از این سایتها ، برابر مقررات نسبت به  معرفی مجرمان به  مرجع قضایی اقدام کرده است.

این مقام انتظامی به متقاضیان توصیه کرد : تمامی خدمات مسافرتی خود را صرفاً از آژانس‌های معتبر و دارای مجوز تهیه کنند و هرگز فریب تبلیغات دروغین و بی پایه و اساس افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند.

وی بیان داشت : هموطنان گرامی در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات متنوع آموزشی سایت مذکور بهره مند شوند و سایر مشکلات را با ما درمیان بگذارند.