۰ نفر

آتش‌ زدن دوست به خاطر گوشی موبایل

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۱۶
کد خبر: 378331
آتش‌ زدن دوست به خاطر گوشی موبایل

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری و اعتراف عاملین جنایت در پارک کودک محدوده خلیج خبرداد؛ که با آتش زدن دوستشان منجر به فوت وی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، سرهنگ علی گودرزی در تشریح خبر گفت: در مورخه ۱۰ تیرماه امسال طی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک فقره حریق منجر به جراحت شدید جوانی حدوداً ۳۰ ساله در محدوده پارک کودک، به کلانتری ۱۷۹ خلیج اعلام شد.

با اعلام خبر اولیه، مأمورین کلانتری راهی محل حادثه شدند، که یک جوان ۳۰ ساله به علت شدت جراحت وارده بر اثر حریق بر زمین افتاده که طی تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی مصدوم جهت اقدامات درمانی به بیمارستان شهدای هفتم تیر یافت آباد منتقل گردید.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: مأمورین کلانتری با حضور در بیمارستان، در تحقیقات اولیه یکی از دوستان مصدوم بنام" محسن" که شاهد عینی ماجرا بود را شناسایی کردند.

محسن به مأمورین گفت: امروز (روز حادثه) ساعت ۱۲ ظهر بود که با دوستم شاهد (مصدوم) در پارک کودک نشسته بودیم و دو نفر از دوستان مشترکمان بنامان "سعید و شادمهر" (۳۳ ساله) به سمت ما آمدن، سعید شروع به گفتگو با شاهد کرد که بعداز ۵ دقیقه مشاجره بین این دو بالا گرفت، سعید می‌گفت زود باش پولم را بده الان یک هفته است که هی امروز و فردا می‌میکنی و شاهد به او می‌گفت بهم کمی فرصت بده پولت را می‌دهم.

محسن در ادامه گفت: همین که در گیری بین آن دو بالا گرفته بود ناگهان شادمهر از پلاستکی که در دست داشت یک شیشه نوشابه حاوی بنزین را به سعید داد و او هم بلافصله به روی شاهد ریخت و فندک را روشن کرد و شاهد را به آتش کشید و فرار کردند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: مأمورین کلانتری پس از شنیدن اظهارت مرد جوان، اطلاعات بدست آمده را در اختیار بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران قرار داده و دستگیری دو نفر عامل حریق در دستور کار مأمورین قرار گرفت.

در نهایت ۱۱ تیرماه هر دو متهم درمحدوده خلیج شناسایی و دستگیر شدند، با انتقال سعید و شادمهر به کلانتری، در تحقیقات صورت گرفته از هردو ضمن منکر شدن هرگونه حریق عمدی اظهار داشتند، مصدوم در حال مصرف مواد مخدر بوده که این اتفاق افتاده است و یک حادثه‌ی بیش نبوده.

معاون جنایی پلیس پایتخت در ادامه گفت: مصدوم به علت سوختگی شدید ۵۰ درصدی، در تاریخ ۱۶ تیرماه فوت می‌نماید و پرونده با موضوع " حریق عمدی منجر به فوت" به جهت رسیدگی تخصصی، حسب دستور بازپرس پرونده به همراه متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات پلیسی صورت گرفته از متهمان، منکر هرگونه حریق عمدی بر روی مقتول شدند، نهایت با انجام اقدامات پلیسی و با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم و ارائه مدارک و مستندات، متهمان چاره‌ی جز بیان حقیقت را نداشته و در نهایت در تاریخ ۱۱ شهریور ماه لب به اعتراف گشودند.

در تحقیقات بعمل آمده از" سعید" اظهار داشت: در حدود یک هفته قبل از حریق من یک دستگاه گوشی موبایل هوشمند به ارزش تقریبی دو میلیون تومان به شاهد (مقتول) فروختم و قرار شد ظرف چندروز آینده پول گوشی را پرداخت نماید، ولی او از این کار طفره می‌رفت.

برای اینکه زهر چشمی از او بگیرم، روز حادثه به محسن گفتم تا یک بطری شیشه نوشابه پر از بنزین تهیه کند و با مقتول تماس گرفتم و گفتم کجای و گفت پارک کودک، به اتفاق محسن راهی محل حادثه شدیم، با مقتول‌ی خوش و بشی کردیم و باب صحبت گوشی را باز کردم بعداز گذشته چند دقیقه درگیری لفظی بالا گرفت و بلافاصله محسن بطری را به من داد و روی مقتول ریختم و فندک را روشن کردم و او را به آتش کشیده و متواری شدیدم، قصدمان فقط زهر چشم گرفتن بود و فکر نمی‌کردیم با یک بطری کوچک حاوی بنزین شاهد فوت کند.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به انگیزه اختلاف شخصی و مالی با مقتول و ایجاد حریق عمدی منجر به فوت، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشد.