۰ نفر

فوت دختر جوان بر اثر استنشاق گاز متصاعد قرص برنج

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۰
کد خبر: 371532
فوت دختر جوان بر اثر استنشاق گاز متصاعد قرص برنج

استنشاق گاز متصاعد شده از قرص برنج جان دختر ۲۸ ساله مشهدی را گرفت و مادرش را در بخش مسمومیت های بیمارستان امام رضا (ع) بستری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: این دختر جوان و مادرش بر اثر سمپاشی غیر استاندارد همسایه شان و استنشاق گاز متصاعد شده از قرص برنج و انتقال این گاز از کانال کولر روز یکشنبه ۱۳ مردادماه دچار مسمومیت شدید شدند.

جواد باغستانی گفت: بر اساس اظهارات خانواده متوفی و بررسی شواهد موجود در این سمپاشی غیر استاندارد که توسط یک موسسه تبلیغ شده در جراید انجام شد از قرص برنج استفاده شده است و علائم بالینی این مادر و دختر و آزمایشات انجام شده نشان از مسمومیت با فسفید آلومینویم دارد درحالی که در ابتدا تیم پزشکی فکر می کردند آنها دچار مسمومیت غذایی شده اند.

وی اضافه کرد: در این حادثه با کمال تاسف دختر ۲۸ ساله بر اثر استنشاق گاز فسفید آلومنیوم قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد و مادرش نیز هم اکنون در بخش مسمومین بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تحت معالجه است و حال عمومی مساعدی ندارد.

فسفید آلومینیوم که از آن برای ضدعفونی و جلوگیری از آفت زدگی غلات استفاده می شود نامهای تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس(Quickphos) و سلفوس(Celphos) دارد و در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

بلعیدن و یا حتی استشمام بوی قرص برنج ظرف مدت سه تا چهار ساعت دستگاه تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد را در روندی دردناک به تدریج به کام مرگ می کشد.

بخش مسمومین بیمارستان امام رضا(ع) تنها مرکز مجهز و پیشرفته تشخیص و درمان مسومیتها در شمال شرق کشور به شمار می رود که بیماران را از سراسر خراسان رضوی و استانهای همجوار پذیرش می کند.

این بیمارستان هم اکنون دومین مرکز در کشور است که بیشترین مراجعان مسمومیت با قرص برنج یا فسفید آلومینیوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.