۰ نفر

اولویت‌های دولت جدید عراق

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
کد خبر: 439268
اولویت‌های دولت جدید عراق

نخست‌وزیر جدید عراق اولویت‌های دولت خود را تعیین و تاکید کرد: ما به پرداخت حقوق‌ها بدون هیچ تاخیری پایبند هستیم.

به گزارش سومریه نیوز، محمدحسین بحر العلوم، نماینده دائم عراق در سازمان ملل به نمایندگی از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق در نشست شورای امنیت اعلام کرد: اولویت‌های دولت جدید، افزایش تلاش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تدوین پیشنویس بودجه فوق‌العاده با هدف افزایش توان کشور در مقابله با بحران‌های مالی و اقتصادی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد که باید مانع این شد که خاک عراق به عرصه درگیری‌ها تبدیل شود یا از خاک این کشور به عنوان مبدأ حملات علیه طرف سوم استفاده شود.

بحرالعلوم همچنین خاطرنشان کرد: دولت جدید عراق بر پرداخت حقوق‌ها بدون تاخیر، پرداخت غرامت به خانواده شهداء و زخمی شدگان در تظاهرات تاکید دارد.

نماینده دائم عراق در سازمان ملل بر اهمیت حفاظت از حاکمیت عراق و تقویت و تحکیم قانون و انحصار سلاح در دست دولت تاکید کرد.

از سوی دیگر، محمد البلداوی، عضو کمیته نظارت بر اجرای برنامه دولتی و برنامه ریزی استراتژیک در پارلمان امروز(پنجشنبه) در گفتگو با سایت المعلومه از پایان بررسی برنامه دولتی با طرح چند پیشنهاد خبر داد و تاکید کرد این پیشنهادات به حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان تحویل شده و وی آنها را به نخست وزیر ارسال کرده است.

البلداوی گفت، کمیته نقطه نظراتی را در خصوص نحوه ایجاد توازن میان منابع اندک و هزینه های دولت، بهبود خدمات و آبادسازی مناطق جنوبی و مناطق آزاد شده  ارائه کرده و از دولت خواسته ضمن پاسخگویی به آنها رویکرد خود را نسبت به مسائلی همچون بودجه، نحوه تعامل با کاهش قیمت نفت، زمان دقیق برگزاری انتخابات و غیره اعلام کند.