۰ نفر

تصمیم 450میلیارد دلاری سنا برای کرونا

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱
کد خبر: 433198
تصمیم 450میلیارد دلاری سنا برای کرونا

کنگره آمریکا در حالی به رای گیری برای بسته حمایتی ۴۵۰ میلیارد دلاری به منظور کمک به مشاغل کوچک و بیمارستان‌های آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا نزدیک شده که رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد، مذاکره کنندگان بر روی اصول این بسته توافق کرده‌اند و سنا قرار است در جلسه امروز (سه شنبه) احتمالا به آن رای دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بیش از یک هفته است که بر سر اینکه چه چیزی شامل دور چهارم کمک‌های مالی شود که هدفش کاهش بار اقتصادی ناشی از ویروس کرونا است، بحث می‌کنند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: مذاکره کنندگان دو طرف هنوز در حال گفتگو هستند. من خیلی خوشبین و امیدوارم که ما به یک اتفاق نظر برسیم. به عقیده من، ما با اصول قانونگذاری به توافق رسیده‌ایم که این چیز خوبی است. حالا در انتظار اقدام نهایی هستیم.

وی ادامه داد، ۱۲۰ میلیارد دلار برای کمک به مشاغل خرد در نظر گرفته شده و دموکرات‌ها به دنبال ۷۵ میلیارد دلار دیگر برای کمک به بیمارستان‌ها و ۲۵ میلیارد دلار هم برای انجام آزمایش‌های مربوط به کرونا هستند.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا نیز گفت: از آنجا که این مساله بسیار فوری است، من از سنا خواستم تا بار دیگر نشست تشکیل دهد و رهبر دموکرات‌ها با این درخواست من موافقت کرد.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری گفت،‌ امیدوار است که مذاکره کنندگان کنگره به زودی در این زمینه به توافق برسند.