۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد قابل توجه بیکاران در آمریکا / آمار شوکه‌کننده وزارت کار و وزارت بازرگانی آمریکا

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰
کد خبر: 431891
رشد قابل توجه بیکاران در آمریکا / آمار شوکه‌کننده وزارت کار و وزارت بازرگانی آمریکا

با انتشار داده‌های شغلی در ایالات متحده صاحبنظران معتقدند انتظار می‌رود آمار درخواست کنندگان بیمه بیکاری و بیکاران در این کشور افزایش قابل توجهی داشته باشد.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش نیویورک تایمز به نظر می‌رسد شرایط کنونی نقاط عطف ناخواسته‌ای را روزانه به همراه داشته باشد. بر همین اساس انتظار می‌رود یکی دیگر از مواردی که در هفته چهارم رشد نمودار بیکاران به همراه داشته باشد، رشد قابل توجه میلیون‌ها نفر از افراد بیکاری است که در عین حال به دنبال بیمه بیکاری هستند.

پیش از انتشار گزارش وزارت کار این کشور، بلومبرگ ادعا کرده بود که در یک برآورد ۵.۵ میلیون نفر به تعداد بیکاران افزوده شده است. تورستن اسلوک اقتصاددان ارشد بانک دویچه در این باره عنوان کرده است: انتظار می‌رود که این رقم در حدود هشت  میلیون نفر باشد. این فرضیه البته مبتنی بر عدم توانایی پیشین بسیاری از کارگران در طرح مطالبات خود به دلیل اشکال فنی ایجاد شده در دپارتمان کارگران دولتی است.

اگر تخمین اسلوک درست باشد می‌تواند در مجموع تعداد بیکاران کنونی ایالات متحده خسارت دیده از این جریان را به ۲۵ میلیون نفر برساند. اسلوک همچنین عنوان کرد: در چنین شرایطی تمام مشاغل به دست آمده در طول یک دهه گذشته در طول چهار هفته از بین خواهد رفت و این یک آمار شوک کننده است. روندی که شدت وخامت اوضاع را به گوش هر مخاطبی می‌رساند.

این تنها جدیدترین آمارها و تخمین‌ها در این رابطه است. روز گذشته به غیر از وزارت کار در ایالات متحده، وزارت بازرگانی هم با آمارهای جدید شوکی تازه به بازار وارد کرد. بر اساس آمار وزارت بازرگانی شدیدترین میزان کاهش ماهانه خرده فروشی‌ها در طول سی سال گذشته خبر داد و در همین رابطه بانک فدرال رزرو اعلام کرد که تولیدات صنعتی هم چشمگیرترین کاهش خود را از سال ۱۹۴۶ تاکنون به ثبت رسانده‌اند.

به نظر می‌رسد آمار در حال افزایش تعداد بیکاران فرضیات جدیدی در رابطه با مدت زمان قرنطینه و دورکاری در این کشور و نیز محدودیت‌های فعالیت‌های تجاری به وجود آورده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده در این باره عنوان کرده است که به دلیل تاثیر حضور کارگران در امر تولید و آمارهای بعدی، نیاز است شرایط به زودی تسهیل شود. ترامپ در نشست خبری عصر چهارشنبه عنوان کرد که باید تعادل لازم در این زمینه برقرار شود و افراد به کار بازگردند.