۰ نفر

حمله کاخ سفید به VOA

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۶
کد خبر: 430632
حمله کاخ سفید به VOA

کاخ سفید با صدور بیانیه ای بخش فارسی صدای آمریکا (VOA) را متهم به حرکت در مسیر تبلیغات چین در خصوص مقابله با ویروس کرونا کرد.

به گزارش واشنگتن پست، در بیانیه کاخ سفید علیه VOA آمده است: این بخش خبری که با بودجه فدرال اداره می‌شود در گزارش‌های خود پروپاگاندای دولت چین را در خصوص شیوع ویروس کرونا منتشر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این بیانیه انتقادی در وب سایت کاخ سفید با عنوان: «در میان شیوع بیماری، صدای آمریکا پول شما را صرف گسترش تبلیغات چین می کند» منتشر شده است.

در بخش دیگری از این بیانه آمده است: روزنامه نگاران باید حقایق را گزارش کنند اما صدای آمریکا تبلیغات منفی (پروپاگاندای) چین را منتشر می‌کند. در هفته جاری صدای آمریکا تعطیلی ووهان برای مقابله با کرونا را مدلی موفق اعلام کرده که از سوی اغلب کشورها نمونه برداری شده است.

کاخ سفید در حالی صدای آمریکا را متهم به حرکت در راستای تبلیغات چین می‌کند که این بخش خبری مجری اجرای سیاست‌های آمریکا بویژه در خصوص ایران شناخته می‌شود.

مقامات چین و آمریکا در خصوص ویروس کرونا تنش‌هایی را با یکدیگر داشته‌اند بطوری که حتی برخی مقامات آمریکایی از جمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده، کرونا را ویروس چینی یا ویروس ووهان می‌نامیدند.