۰ نفر

داروی معجزه‌آسا برای درمان سریع کرونا در کانادا

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبر: 428951
داروی معجزه‌آسا برای درمان سریع کرونا در کانادا

دانشمندان دارویی جدید را کشف کرده‌اند که از پیشروی ویروس کرونا در بدن جلوگیری کرده و نمی‌گذارد به غشای سلولی بدن متصل شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محققان دانشگاه "بریتیش کلمبیا" کانادا موفق به کشف دارویی شده‌اند که از پیشروی ویروس کرونا در بدن جلوگیری کرده و آن را در ساعات اولیه از بین می‌برد.

پایگاه خبری "science daily" نوشت، داروی کشف‌شده توسط این گروه تحقیقات بین‌المللی، اکنون با نام "hrsACE۲ " شناخته می‌شود و قرار است آزمایش‌های بالینی آن در اروپا آغاز شود.

این دارو به عنوان طعمه‌ای برای ویروس باعث کاهش عفونت و عدم اتصال ویروس به غشای سلولی و ارگانوییدها می‌شود و می‌تواند در همان ساعات اولیه آلودگی، ویروس را در بدن از بین ببرد.

همچنین این تحقیقات نشان داده است که ویروس کرونا می‌تواند علاوه بر ریه به صورت مستقیم در رگ‌های خونی و کلیه تکثیر شود؛ نتیجه کشت سلولی آزمایشگاهی نشان داده است که داروی جدید می‌تواند میزان ویروس در بافت آلوده را بین هزار تا پنج هزار برابر وضعیت عادی، کاهش دهد.

محققان در این تحقیق یک پروتئینی به نام "ACE۲ "در سطح غشای سلولی کشف کرده‌اند که نقش مهمی در فرآیند اتصال ویروس به سلول‌های بدن ایفا می‌کند.

این تحقیق در ادامه تحقیقات انجام شده بر روی ویروس سارس، صورت گرفته است.