۰ نفر

گفتگوی واعظی با معاون نخست وزیر آذربایجان درباره کرونا

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۳۳
کد خبر: 422643
گفتگوی واعظی با معاون نخست وزیر آذربایجان درباره کرونا

رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه، درباره تقویت همکاری‌های تجاری مشترک و رفع موانع در مسیر این همکاری‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمود واعظی و شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر آذربایجان، در این تماس تلفنی درباره راههای تسریع در حل و فصل مشکلاتی که بر اثر بیماری کرونا، در مسیر ترانزیت کالا و حمل و نقل ریلی ، دریایی و زمینی میان دو کشور ایجاد شده، گفت و گو کردند.

در چارچوب این گفت و گو قرار شد که به سرعت و ظرف دو روز آینده، بر اساس پروتکل  بهداشت و سلامت که تدوین و آماده شده است، این مشکلات حل و فصل گردد و روند همکاری های تجاری و تزانزیتی مشترک تسهیل شود.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این گفت و گو همچنین از دستور رئیس جمهور کشورش برای اختصاص کالاهای مورد نیاز ایران برای مقابله با بیماری کرونا به ارزش 5 میلیون دلار خبر داد.

واعظی همچنین در تماس تلفنی با خانم "رخسار پِکجان" وزیر تجارت ترکیه درباره مشکلات کامیون های ترکیه ای که برای ورود به ایران در پشت مرزهای ترکمنستان مانده اند و همچنین حرکت کامیون های ایرانی در مرز ترکیه و بلغارستان برای بارگیری کالاهای فاسد شدنی در بندر مرسین، گفت و گو و تبادل نظر کرد.

در این گفت وگو قرار شد مشکلات آن گروه از کامیون های حامل مواد فاسد شدنی طی فردا حل و فصل شود و روند حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور نیز در چارچوب پروتکل بهداشت و سلامت تداوم یابد.