۰ نفر

کناره‌گیری دو نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا به نفع بایدن

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۴۰
کد خبر: 421582
کناره‌گیری دو نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا به نفع بایدن

دو نامزد مطرح حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع جو بایدن از رقابت‌های درون‌حزبی کنار کشیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دوشنبه‌شب مشاوران ستاد انتخاباتی «پیت بوتیجیج» و «ایمی کلوبشار» دو نامزد حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در آستانه یکی از مهمترین مراحل انتخابات درون‌حزبی از کناره‌گیری آن‌ها خبر دادند.

به گفته یکی از مشاوران ارشد بوتیجیج، او امروز (دوشنبه) به وقت واشنگتن انصراف خود را از رقابت‌های درون‌حزبی و پس از آن حمایت خود را از «جو بایدن» یکی از دو نامزد مطرح‌ حزب دمکرات اعلام خواهد کرد.

مشاور ارشد کلوبشار نیز خبر مشابهی را داد و گفت که او از رقابت برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری در کاخ سفید انصراف داده و در اقدامی مشابه با بوتیجیج، حمایت خود را از بایدن اعلام خواهد کرد.

این دو نامزد دمکرات قصد دارند با حمایت از بایدن جریان معتدل در حزب دمکرات را قوت بخشیده و «برنی سندرز» سناتور ایالات ورمونت را که شعارهای سوسیالیستی می‌دهد، از دور رقابت‌ها کنار بزنند.

بوتیجیج در این دور از رقابت‌های درون‌حزبی خوش درخشید و حتی توانست با اختلاف اندکی، سندرز را در رقابت مقدماتی ایالت آیوا پشت سر بگذارد، اما در رقابت مقدماتی شامگاه شنبه ایالت کارولینای جنوبی موفقیت چشم‌گیری نداشت و نشان داد که توانایی لازم برای برانگیختن آرای اقشار مختلف را ندارد.

به این ترتیب تعداد داوطلبان دمکرات برای انتخابات درون‌حزبی فردا که به سه‌شنبه بزرگ مشهور شده و در 14 ایالت به صورت همزمان برگزار می‌شود، به پنج نفر کاهش یافت.

بایدن معاون باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا هفته گذشته در ایالت کارولینای جنوبی پیشتاز شد و سندرز که در ایالت نیوهمپشایر اول شده بود، پس از او قرار گرفت.

جو بایدن، برنی سندرز، مایک بلومبرگ، الیزابت وارن و تولسی گابارد نامزدهای باقی مانده هستند که از میان آنان گابارد ظاهرا شانسی برای ادامه ندارد.

سندرز و وارن جزو داوطلبان این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند که اعلام کرده‌اند در نشست سالانه لابی صهیونیست‌ها در مریلند آمریکا، شرکت نخواهند کرد.