۰ نفر

رضایت مقام کویتی از رایزنی با ظریف در مونیخ

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 417924
رضایت مقام کویتی از رایزنی با ظریف در مونیخ

معاون وزیر خارجه کویت گفت که وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی خود در مونیخ گفت‌وگوهای مثبتی درباره اوضاع منطقه و روابط دوجانبه انجام دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت گفت که تماس بین این کشور و مقامات ایران برقرار است و مسئولان ایرانی به کویت سفر می‌کنند و این به نفع منطقه است.

الجارالله افزود که وزیران خارجه کویت و ایران در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ، رایزنی مثبتی داشته و اوضاع منطقه و روابط دوجانبه بررسی شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این مقام کویتی درباره قطر نیز تأکید کرد که میانجی‌گری کشورش برای حل بحران در روابط بین قطر و چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) همچنان ادامه دارد.

او گفت که ما از استمرار این اختلافات دچار یأس شدیم و اظهارات وزیر خارجه قطر نیز نشان می‌دهد که اتفاق جدیدی در خصوص حل این اختلافات رخ نداده است.

معاون وزیر خارجه کویت در عین حال گفت که «میانجی‌گری همچنان ادامه خواهد داشت و ما هرگز از ادامه این میانجی‌گری ناامید نخواهیم شد».

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر اخیرا در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که تلاش‌های مربوط به حل بحران در روابط دوحه با عربستان سعودی و امارات موفقیتی نداشته است و از ژانویه گذشته این تلاش‌ها به تعلیق درآمده است.

آل ثانی افزود که دوحه مسئول شکست این تلاش‌ها نیست و قطر برای ازسرگیری مذاکرات آماده است و منطقه خاورمیانه نیز نیازمند یک توافق امنیتی است.

روابط قطر و چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) از خرداد سال ۱۳۹۶ قطع شده است و این کشورها شروطی را برای ازسرگیری روابط خود با قطر تعیین کرده‌اند که از جمله آن کاهش روابط دوحه با ایران و قطع حمایت‌های قطر از حماس و اخوان‌المسلمین است.