۰ نفر

اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر تامین تجهیزات ناوگان هوایی

۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 415401
اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر تامین تجهیزات ناوگان هوایی

یک عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا سلامت و جان مردم را تحت تاثیر قرار داده و در تامین تجهیزات پزشکی و ناوگان هوایی مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدکمال‌الدین شهریاری درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر سوانح هوایی بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا مستقیما شئونات زندگی مردم را نشانه گرفته است. آمریکا امروز نه تنها دشمنی خود را با انقلاب و نظام و مسئولان اثبات کرده است بلکه با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، مرتکب جنایت بشری شده و با  سلامت و جان ۸۲ میلیون انسان بازی می‌کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تصریح کرد: مردم ما حق دارند که برای مسافرت، بهداشت و درمان خود به تکنولوژی‌های روز دنیا دسترسی داشته باشند. اما تحریم‌های ظالمانه آمریکا جابجایی، سفر، بهداشت و درمان مردم را تحت تاثیر قرار داده و تامین تجهیزات قطعات پزشکی و ناوگان هوایی را تحت تاثیر قرار داده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به این که سیاست‌های آمریکا سلامت و جان مردم را تهدید می‌کند، بیان کرد: تا قبل از تحریم ها شاهد نبودیم که در عرض یک هفته دو یا سه هواپیما دچار نقص فنی شوند. هر یک از قطعات هواپیما دارای عمر مفید هفتگی، ماهیانه و یا سالیانه هستند و باید بعد از مدت معینی عوض شوند. در ناوگان هوایی، چک‌های دوره‌ای با نام چک E و چک A و چک اورهال داریم.

وی با بیان اینکه هنگامی که هواپیما هنگام فرود از باند فرودگاه خارج می‌شود، دلیل آن نقص در قطعات آن است، گفت: این مشکلات به دنبال کمبود برخی از قطعات و عدم سرویس به موقع هواپیما و استفاده از قطعات تاریخ مصرف گذشته ایجاد می‌شود.

شهریاری در ادامه اظهار کرد:‌ بر اساس استانداردهای هوانوردی قبل از آن که هواپیما استارت پرواز را بزند بازدیدهای فنی باید انجام شود و هیچ نقصی نباید در سیستم چرخ‌ها، ترمز و سایر تجهیزات وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در سالهای گذشته هواپیماهای ایرباس برای چک اورهال به آلمان و فرانسه فرستاده می‌شدند و در کارخانه های سازنده تمام قطعات آنان تعویض می‌شد. اما امروز به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا که اروپایی‌ها نیز از آن پیروی می‌کنند امکان این چک وجود ندارد.