۰ نفر

آمادگی عمران خان برای میانجیگری بین ایران وآمریکا

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴
کد خبر: 408441
آمادگی عمران خان برای میانجیگری بین ایران وآمریکا

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه از آمادگی خود برای کمک به تنش زدایی میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خبر داد.

به گزارش رسانه های پاکستان، عمران خان امروز طی سخنرانی در مراسم رونمایی از طرح ملی حمایت از جوانان در اسلام آباد گفت: پاکستان متعهد به تسهیل فرآیند صلح در منطقه و کمک به رفع سوء تفاهم میان کشورها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره تلویحی به پیوستن پاکستان به جنگ علیه تروریسم در کنار آمریکا که باعث تلفات جانی و اقتصادی فراوانی برای پاکستان شد، افزود: ما اشتباهای گذشته خود را تکرار نخواهیم کرد و هرگز وارد جنگ دیگران نخواهیم شد.

عمران خان با یادآوری تلاش های اخیر برای میانجیگری بین تهران و ریاض، و رایزنی ها با ترامپ با هدف تسهیل در تماس با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: ما آماده کمک به بهبودی روابط میان ایران و آمریکا هستیم.

به دنبال حوادث بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس و تعدادی از همرزمان وی در حمله تروریستی آمریکا در خاک عراق و پاسخ انتقام جویانه جمهوری اسلامی ایران به عملیات تروریستی آمریکا، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان از آمادگی این کشور برای کمک به تنش زدایی در منطقه خبر دادند.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته در یک پیام توییتری اعلام کرد که وی از ژنرال باجوا فرمانده ارتش این کشور خواسته است تا با فرمانده های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا ارتباط برقرار کرده و پیام صریح اسلام آباد مبنی بر آمادگی برای کمک به صلح منطقه ای و ملحق نشدن به درگیری ها را ابلاغ کند.

«عمران خان» با ابراز نگرانی عمیق نسبت به اوضاع کنونی در خاورمیانه و خلیج فارس گفت: جنگ به نفع هیچ کس نیست و باید اقدامات فوری برای تنش زدایی در منطقه به کار گرفته شود.

نخست وزیر پاکستان همچنین با هدف پیشبرد تلاش های این کشور برای کمک به تنش زدایی در منطقه از وزیر خارجه خود خواست تا به ایران سفر کند.