۰ نفر

کاخ سفید: آماده‌ایم از ذخایر راهبردی انرژی آمریکا استفاده کنیم

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۱۳
کد خبر: 380962
کاخ سفید: آماده‌ایم از ذخایر راهبردی انرژی آمریکا استفاده کنیم

یک مقام کاخ سفید گفت که آمریکا آماده است از ذخایر راهبردی انرژی این کشور برای ایجاد ثبات در بازار نفت استفاده کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که ایران احتمال هر گونه مذاکره با آمریکا را رد کرده یک مقام کاخ سفید یکشنبه شب به وقت تهران مدعی شد احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در نیویورک وجود دارد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت آمریکا آماده است با توجه به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، از ذخایر راهبردی انرژی این کشور استفاده کند. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «کلین کانوی» از مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که وزارت انرژی این کشور آماده است تا پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان، در صورت نیاز از ذخایر راهبردی انرژی آمریکا برای ایجاد ثبات در بازارهای جهانی استفاده کند.

این در حالی است که حمله روز شنبه به پالایشگاه‌های نفتی سعودی‌ها سبب شد تا نیمی از تولید نفت عربستان سعودی متوقف شود.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع نزدیک نوشت که حمله روز شنبه باعث شده تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود.توقف تولید شامل دست‌کم 5 میلیون بشکه در روز خواهد شد که 5 درصد از تولید جهانی روزانه نفت را شامل می‌شود. عربستان روزانه حدود 9.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

به گزارش رویترز، مشاور کاخ سفید درباره ادعای احتمال دیدار «حسن روحانی»  رئیس جمهور ایران با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که احتمال چنین دیداری وجود دارد، هر چند حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی کمکی به احتمال برگزاری این دیدار نکرده است. 

در حالی که دولت آمریکا و رسانه‌های این کشور در واکنش به عملیات موفق پهپادی انصار الله و ارتش یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در منطقه «بقیق»، تلاش کرده‌اند هجمه رسانه‌ای تازه‌ای علیه ایران شکل دهنداما تهران این ادعا را رد کرده است. 

«محمد جواد ظریف» وزیر وزیر خارجه ایران در واکنش به اتهام‌زنی بی‌سند واشنگتن به تهران درباره حمله پهپادی یمن به عربستان سعودی گفت: «مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بعد از ناکامی در فشار حداکثری(علیه ایران) به فریبکاری حداکثری روی آورده است.»