۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قدرتمندترین تاجر چین چه کسی است؟

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 380545
قدرتمندترین تاجر چین چه کسی است؟

دنیل ژانگ، با قرار گرفتن در جایگاه ریاست شرکت علی‌بابا در کنار سمت مدیرعاملی خود، در حال حاضر قدرتمندترین تاجر چین به شمار می‌رود.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ دنیل ژانگ، رهبر جدید گروه علی‌بابا، قرار است که با مشکلات جنگ تجاری، رقیبان زیرک، و عدم حضور جک ما (موسس و رئیس پیشین علی‌بابا) دست و پنجه نرم کند. دنیل ژانگ 47 ساله، با شهرت اندک خود، قدم در عنوان معروف‌ترین تاجر چین گذاشته است. وی پس از بر عهده گرفتن سمت مدیرعاملی شرکت علی‌بابا در سال 2015، اکنون نیز ریاست این شرکت را به عناوین خود افزوده و نخستین فردی است که از زمان تاسیس علی‌بابا توسط جک ما، هم زمان دو سمت را در اختیار دارد.

گفتنی است که به رغم جک ما، که شهرتی جهانی به سبب سخنرانی‌های داغ خود داشته، دنیل ژانگ معروف ترین تاجر چین فردی کم‌صحبت و به دور از حاشیه است که حتی بسیاری از مردم چین نیز وی را نمی‌شناسند، تا جایی که یک بار پدر و مادر یکی از کارمندان علی‌بابا او را با سرایدار اشتباه گرفتند!

اما با این حال، وی در مسیر خود و گسترش اهداف علی‌بابا بسیار مصمم است. ژانگ بیان کرد: علی‌بابا بستری مناسب برای گردآوری دنیای آنلاین و آفلاین در زمینه فروشگاه‌های مواد غذایی و فراتر از آن نزد هم است و همچنین ابتکارات جدید او در حال سوق دادن مناسب‌تر این شرکت بزرگ در زمینه‌هایی همچون امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، فیلم، موسیقی و ... خواهد بود.

قابل ذکر است که این تلاش‌ها برخی از سرمایه‌گذاران را به دلیل گسترش سهام این شرکت در ایالات متحده و پیشروی بیش از حد آن نگران کرده است.