۰ نفر

بعد از "جلیقه زردها"حالا نوبت "جلیقه آبی‌ها" است!

۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۷
کد خبر: 323284
بعد از "جلیقه زردها"حالا نوبت "جلیقه آبی‌ها" است!

در حالیکه فرانسه در حال خاموش کردن آتش شعله جنبش اعتراضی "جلیقه زردها" است جنبش اعتراضی دیگری تحت عنوان "جلیقه آبی‌ها" شکل گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اتحادیه یگان‌های پلیس در محکومیت شرایط دشوار کاری و نیز مطالبه برای افزایش حقوق نیروهای پلیس و ارائه معوقه‌های ساعت‌های اضافه‌کارشان "چهارشنبه سیاه" اعلام کردند.

اتحادیه یگان‌های پلیس جنبش اعتراضی "جلیقه آبی‌ها" را راه انداخته‌اند که اشاره به رنگ آبی یونیفرم نظامی پلیس دارد و آنها این را از اعتراضات مردمی جلیقه زردها الهام گرفته‌اند که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را ناگزیر به عقب‌نشینی از برخی تصمیماتش درباره افزایش قیمت سوخت کرد.

قرار است عصر امروز (پنج‌شنبه) در خیابان شانزلیزه تظاهراتی از سوی نیروهای امنیتی علیه دولت برای واداشتن به پاسخگویی به خواسته‌هایشان صورت بگیرد این همزمان با بررسی بودجه نیروهای پلیس برای سال آینده میلادی در مجلس ملی این کشور است.

دولت فرانسه در تلاش برای حل و فصل درخواست ارتقای شرایط شغلی نیروهای پلیس، پیشنهاد پاداش ۳۰۰ یورویی به آن افسرانی را داد که در جریان اعتراضات گسترده از ماه گذشته مستقر شده‌اند.

براساس آمارهای دولت، این پاداش به ۱۱۱ هزار افسر پلیس و پرسنل ارتش پرداخت می‌شود و ۳۳ میلیون یورو خرج روی دست ماکرون می‌گذارد. انتظار می‌رود مجلس ملی فرانسه این مساله را در بودجه ۲۰۱۹ مورد بحث قرار دهد. یگان‌های پلیس به جای پاداش می‌خواهند تا دولت پول هزاران ساعت اضافه‌کار پرداخت نشده را که طی سال‌ها تجمیع شده است، بپردازد.

اتحادیه یگان‌های پلیس از دولت خواسته است تا وضعیت نیروهای پلیس این کشور را مورد رسیدگی قرار دهد.