۰ نفر

آغاز بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ جهانی دوم

۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۰۲
کد خبر: 310225
آغاز بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ جهانی دوم

نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی از امروز پنجشنبه با کوبیدن بر طبل روسیه‌هراسی، بزرگترین رزمایش نظامی خود در ۷۰ سال اخیر را آغاز می‎کنند.

به گزارش فرانس پرس، نروژ از امروز پنجشنبه میزبان بزرگترین رزمایش ناتو از زمان پایان جنگ جهانی دوم به این سوی است تا نشانه‌ای از اتحاد اعضای پیمان آتلانتیک شمالی در برابر روسیه باشد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حدود ۵۰ هزار نیروی نظامی، ۱۰ هزار دستگاه خودرو، ۶۵ فروند کشتی، ۲۵۰ فروند هواپیما از مجموع ۳۱ کشور در رزمایش «تریدنت جانکچر ۱۸» حضور خواهند داشت که هدف از آن آمادگی ناتو برای دفع حمله به هر یک از اعضا است چراکه به ادعای ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در سال‌های اخیر محیط امنیتی اروپا به شدت تخریب شده است.

این درحالی است که اگرچه نامی از دشمن فرضی برده نمی‌شود اما قطعاً روسیه در ذهن همه اعضای ناتو است- کشوری که ۱۹۸ کیلومتر مرز مشترک با نروژ در شمالی‌ترین بخش از خاک خود دارد.

در واکنش به آغاز این رزمایش، سفارت روسیه در اسلو از آن به عنوان اقدامی ضدروسی نام برد و اعلام کرد چنین رزمایشی علیرغم تلاش برای تدافعی نشان دادن آن، ماهیتی کاملاً تحریک‌آمیز دارد.

این درحالی است که از ماه‌ها پیش، مسکو به دلیل افزایش نیروهای غربی در سطح منطقه، ابراز نگرانی کرده است.

انگلیس و آمریکا نیروهایشان را به نروژ اعزام می‌کنند تا به تمرین در آب و هوای سرد عادت کنند.