۰ نفر

«عمران خان» به قید وثیقه آزاد شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبر: 716277
«عمران خان» به قید وثیقه آزاد شد

«عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان امروز به قید وثیقه با حکم دادگاه عالی اسلام‌آباد آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هیات قضات دادگاه عالی اسلام آباد «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان را به قید وثیقه آزاد کرد. به گزارش اسپوتنیک، دیروز دادگاه عالی پاکستان بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان را غیرقانونی اعلام کرده و به مقامات این کشور دستور داده بود تا عمران خان را فورا آزاد کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، خاطر نشان شده بود که علیرغم این دستور، دادگاه به عمران خان نخست وزیر سابق اجازه نداد به خانه برود و او شب را در مهمانخانه سپری کرد.

نشریه Dawn در این خصوص اضافه کرد که وکلای نخست‌ وزیر سابق طی جلسه‌ امروز جمعه دادگاه شکایت‌ هایی را ارائه کرده و در آنها از دادگاه عالی اسلام‌ آباد خواستند تا همه پرونده‌ های مطرح شده علیه نخست‌ وزیر سابق را تجمیع کند و به مقامات دستور دهد تا اطلاعات دقیقی درباره پرونده‌ های ثبت‌ شده علیه او ارائه کنند.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، ده ها پرونده کیفری علیه عمران خان در دادگاه های مختلف پاکستان تشکیل شده که در آنها اتهامات زیادی علیه وی اقامه شده است.

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان ساعاتی پیش تحت تدابیر شدید امنیتی وارد دادگاه عالی این کشور شد.

این در حالی است که حزب عمران خان اعلام کرده است که هوادارنش در نزدیکی دادگاه به نشانه همبستگی با او جمع شده اند.

پیش از این دیوان عالی پاکستان بازداشت نخست‌وزیر سابق این کشور را غیرقانونی اعلام کرده بود.

دیوان عالی پاکستان اعلام کرده بود که بازداشت «عمران‌ خان» نخست‌ وزیر سابق این کشور از سوی اداره مبارزه با فساد غیرقانونی بوده است.

دیوان عالی پاکستان همچنین دستور داد که خان فوراً باید آزاد شود.

دیوان عالی پاکستان همچنین اعلام کرده بود که نخست‌وزیر سابق این کشور باید در ۱۲ می در دادگاه حاضر شود.