۰ نفر

نشست چهارجانبه وزرای دفاع ایران، روسیه، ترکیه و سوریه

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 713063
نشست چهارجانبه وزرای دفاع ایران، روسیه، ترکیه و سوریه

حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که نشست وزرای دفاع و روسای دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور با روسیه، ایران و سوریه فردا سه شنبه در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نشست چهارجانبه وزرای دفاع و روسای دستگاه‌های اطلاعاتی ایران، ترکیه، روسیه و سوریه قرار است فردا به میزبانی مسکو برگزار شود.

منابع رسانه‌ای در آنکارا از قبیل خبرگزاری آناتولی در خبری فوری از اظهارنظر وزیر دفاع این کشور درباره نشست مشترک چهارجانبه با ایران، روسیه و سوریه خبر دادند.

طبق این گزارش‌ها، حلوسی آکار اعلام کرد که نشست مشترک وزرای دفاع و سران اطلاعاتی ترکیه، روسیه، ایران و سوریه روز سه شنبه (فردا) در مسکو برگزار می‌شود.

اعلام برگزاری نشست مشترک چهارجانبه آنکارا، مسکو، تهران و دمشق در پایتخت روسیه در شرایطی انجام شده که چندی قبل مسکو میزبان نشست معاونان وزرای خارجه این چهار کشور بود.

برگزاری این نشست‌ها پس از آن صورت گرفته که مقام‌های ترکیه به رغم روابط پر تنش سالهای اخیر با سوریه، طی ماه‌های گذشته اظهارنظرهای مثبتی درباره برقراری دوباره روابط آنکارا و دمشق مطرح کرده‌اند.

مقام‌های دولت بشار اسد اما با تکرار موضع سوریه درباره حضور غیرقانونی و اشغالگرانه ترکیه در خاک سوریه، خواستار پایان این حضور هستند.